عضو شورای‌مرکزی کارگزاران با بیان اینکه اصولگرایان مجلس از وزرا انتظار معجزه دارند٬ گفت: استیضاح‌های مکرر وزرا با انگیزه‌ سیاسی همراه است.

ندای گیلان:عضو شورای‌مرکزی کارگزاران با بیان اینکه اصولگرایان مجلس از وزرا انتظار معجزه دارند٬ گفت: استیضاح‌های مکرر وزرا با انگیزه‌ سیاسی همراه است.

سید فاضل موسوی با تاکید بر اینکه آنچه در کشور درحال وقوع است، حاصل سه دوره کار مجلس و دو دوره دولت اصولگراست،‌ گفت: به نظر می‌رسد دوستان اصولگرا در مجلس از وزرا انتظار معجزه دارند.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم خاطرنشان کرد: آقای روحانی یکی از نیروهای شاخص اصولگراست٬ اما با این تفاوت که او فردی واقع‌بین و آگاه به مسائل کشور است. اتفاقاً درصد قابل توجهی از وزرای دولت تدبیر و امید نیز خاستگاه اصولگرایی دارند. در شرایطی که دولت با مشکلات فراوان ناشی از سوءمدیریت دولت اصولگرای پیشین روبروست،‌ استیضاح‌های مکرر وزرا تنها می‌تواند با انگیزه‌های سیاسی ناصواب صورت بگیرد.

نماینده اصلاح‌طلب ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه به حضور قدرتمند اصولگرایان در دهه اخیر٬ در دولت و مجلس،‌ 99٪ هر آنچه در کشور شاهد هستیم را باید نتیجه عملکرد اصولگرایان دانست. در شرایطی که دولت با بدهی  725 هزار میلیاردی و 75 میلیون نفر حقوق‌ بگیر ناشی از سیاست‌های دولت نهم و دهم در بحث هدفمندی یارانه‌ها روبروست، اما هر روز خود را با استیضاح یکی از وزرای کابینه درگیر می‌بیند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به 400 هزارمیلیارد تومان که دولت قبل برای طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی در نقاط مختلف کشور وعده داده بود،‌ تصریح کرد: متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه خود برخلاف قانون٬ وعده‌هایی در خصوص ساخت‌ و ساز طرح‌های اجرایی می‌‌دهند و هنگامی که این طرح‌ها عملی نمی‌شود، وزرا را تحت فشار قرار می‌دهند. این در حالی است که شان نماینده مجلس٬ قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای طرح‌های دولتی است، نه بیان وعده‌ها و طرح‌های اجرایی در حوزه‌های انتخابیه مختلف.  از سوی دیگر باتوجه به وعده‌های بی‌پشتوانه فروانی که در دولت نهم و دهم شاهد بودیم،‌ اگر این دولت بخواهد نسبت به اجرای همان وعده‌ها اقدام کند، به صرف بودجه هنگفت٬ و بیش از 18 تا 20 سال کار بر روی این طرح‌ها نیاز است.

وی افزود: مجلس جایگاه ویژه‌ای دارد و کسی حق ندارد این جایگاه را برای انگیزه‌های سیاسی یا شخصی خود هزینه کند. اما همانطور که به روشنی پیداست، برخی جریان‌های خاص در مجلس در پی انگیزه‌های سیاسی ناصواب، طرح استیضاح‌هایی همچون آنچه در روزهای اخیر شاهد بودیم را مطرح می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به زمزمه‌های طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس،‌ خاطرنشان کرد: آقای آخوندی فردی لایق و البته صریح‌الهجه است که بی‌شک اگر دلسوزتر از بسیاری از نمایندگان مجلس نباشد، کمتر از آنان نیست و اگر امکان انجام طرحی باشد، در خصوص اجرای آن قول می‌دهد در غیر این‌صورت، صریحاً با آن طرح مخالفت می‌کند. به نظر می‌رسد مسائلی از این دست، موجب نوعی انتقام‌گیری سیاسی برخی نمایندگان از وی شده است.

موسوی در پایان یادآور شد: اگر اصولگرایان واقعاً از اصول صحبت می‌کنند،‌ لازم است واقع‌بینانه با مسائل برخورد کنند. وزیر راه و شهرسازی از ابتدای امسال بدون یک ریال بودجه و تنها با پشتوانه اعتبار شخصی و به کمک بخش خصوصی کارهای وزارتخانه را پیش برده٬ با این وجود مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفته٬ درحالی که اگر وزارتخانه را تحویل شخص دیگری بدهد،‌ وزیر بعدی باید معجزه کند!/ایلنا