جلسه شوراهای فرهنگی روستایی شهرستان تالش امروز با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از تالش، این جلسه که با حضور مدیرکل تبلیغات استان گیلان، فرماندار تالش  ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و اعضای شورای فرهنگی روستاییان برگزار شد حجت الاسلام حسن ملائکی با بیان اینکه شورایی فرهنگی روستایی یکی از ضروریات بود اظهار داشت: امروز این مساله بسیار خوب و طرح مبارک مخصوصا در شهرستانی مثل تالش ضرورت دارد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تالش افزود امروز استارت کار زده می شود و در 8روستا برای شورایی فرهنگی روستایی برنامه ریزی خواهیم کرد.

حجت الاسلام یاری در این نشست با بیان اینکه بافت فرهنگی کشور ما یک بافت دینی است ،یعنی قاطبه مردم ارتباط نزدیک و مستقیم با دین و احکام دین دارند اظهار کرد:این امر سبب شده است کشور ما یکی از کشورهای مهم منطقه به عنوان کشور اسلامی باشد و انقلاب شکوهمند ماهم با همین عنوان به پیروزی رسید.

مدیر کل امور تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه مردم ارتباطشان با مسائل دینی ارتباط بسیار نزدیک است ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هم مردم باهمین انگیزه  در جبهه ها حضور پیدا کردند.

وی با اشاره شهدای ادیان مختلف در ایران گفت: پیوند و اتحاد ویک پارچگی در کشور از یگ گروه و قشر مذهب فراتر است .

یاری با تصریح بر اینکه شورای فرهنگی روستایی بار مالی برای دولت ندارد اظهار داشت:با وجود شورا ها در مناطق کارهای فرهنگی از  انسجام بیشتری برخوردار می شوند.

مدیرکل تیلیغات اسلامی استان گیلان تهاجم فرهنگی،نگرانی برای فرزندان،و از هم گسیختگی پیوندهای خانوادگی را از نگرانی ها در جامعه امروزی عنوان کرد و بیان داشت:ما می دانیم در روستا چه حجم و حیایی بود و مجالس های ما با حرمت برگزار می شد ولی الان بعضی ازاین حرمت ها شکسته شده است.

سید عیسی مهدوی  نیز در این جلسه با بیان اینکه بحث شورای فرهنگی بحث بسیار مهم و خوب است  اظهار کرد:در سالهای گذشته از آرزوهای من این بود که در روستاها این شورا تشکیل بدهیم.

فرماندار تالش با اشاره به اینکه این شهرستان علیرغم تفاوت های مذهبی در وحدت و انسجام زبانزد خاص و عام است خاطرنشان کرد:شورای فرهنگی روستایی با هم افزایی اعضا می تواند از لحاظ کمی و کیفی در اجرای کارهای فرهنگی موثر تر واقع بشود.

وی در پایان به گسترش ایجاد این شورا در شهرستان در صورت بازخورد مثبت از 8 روستای پایلوت آن در تالش تاکید ورزید.