مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: برای میرزا کوچک اسلام مرز نداشت و هر جا که لازم بود برای دفاع از اسلام ورود می‌کرد و اکنون نیز رزمندگان ما با همین اهداف برای دفاع از ارزش‌ها در سوریه حضور دارند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حجت‌الاسلام والمسلمین  جمال یاری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی و شهدای روحانی گیلان گفت: کسانی که برای دفاع از دین از فرهنگ، عزت، ارزش‌های کشور بپا خاستند هرگز قابل فراموشی نیستند.

وی با بیان اینکه گیلان در جریان مشروطه از جمله استان‌های پیشتاز بود، افزود: رهبر معظم انقلاب در سفر خودشان به گیلان اشاره مبسوطی به نهضت جنگل داشتند و میرزا کوچک را در مبارزات با استبداد میرزا به عنوان یک الگو معرفی کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه رهبری بارها تأکید کردند که میرزا کوچک یک شخصیت برجسته در مبارزه با استبداد است، ادامه داد: دست‌هایی در طول تاریخ در کار بودند که نحوه مبارزه میرزا و نهضت جنگل را که یک حرکت دینی بود به گونه‌ای دیگر جلوه دهند.

وی میرزا کوچک را جزئی از اسناد تاریخ کشور و گیلان خواند و تصریح کرد: نمی‌توان به سهولت از کنار آن گذشت ضمن اینکه رضاخان بدترین رفتار را با اهداف شهید مدرس داشت اما امام راحل پس از پیروزی انقلاب با قدرت از اهداف شهید مدرس دفاع کرد و او را به همگان معرفی کرد.

یاری با اشاره به اینکه نمی‌توانیم از چنین شخصیت‌هایی که سبب عزت و افتخار کشور هستند به سهولت بگذریم، گفت: این ارزش‌ها باید همواره حفظ شود زیرا ارزشمند بوده و باید به نسل جوان انتقال داده شود.

وی با تصریح بر اینکه ملت ما هرگز اجازه نمی‌دهند منافع و ارزش‌های کشور از بین بروند، خاطرنشان کرد:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: برای میرزا کوچک اسلام مرز نداشت و هر جا که لازم بود برای دفاع از اسلام ورود می‌کرد و اکنون نیز رزمندگان ما با همین اهداف برای دفاع از ارزش‌ها در سوریه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در دوران میرزا کوچک چهره‌های ارزشمندی از جمله سید عبدالوهاب ضیابری که به دفاع از دین پرداخت، حضور داشتند، افزود: میرزا کوچک در آن دوران غربت دین مقابل چکمه‌پوشان روسی ایستاد و ما امروز باید بگوییم که پس از گذشت 95 سال از شهادت این مرد بزرگ ملت قدردان میرزا کوچک هستند و نامش را با افتخار بر زبان جاری می‌کنند.

یاری به خیانت‌های برخی یاران میرزا در دوران مبارزاتش اشاره کرد و گفت: میرزا کوچک در دوران مبارزاتش خیانت‌های بسیاری دید که البته این موضوع در تمام دوران وجود داشته و در هر انقلابی موضوع نفوذی‌ها واقعیت دارد و اگر دشمن نتواند از طریق جنگ به اهدافش برسد از طریق نفوذ سعی می‌کند به آن کشور ضربه بزند.

وی وجود 150 شهید طلبه در گیلان و 5 هزار شهید روحانی در کشور را از افتخارات دانست و یادآور شد: شهید باهنر، شهید قدوسی و … از افتخارات نظام هستند و نخستین وزیر دفاع جمهوری اسلامی شهید نامجو بود و این شهدا را در تمام عرصه‌ها داریم.

یاری با اشاره به اینکه شهدا برای دفاع از اسلام و ارزش‌ها و دفاع از میهن حدومرز نمی‌شناختند، اظهار کرد: سبب افتخار ملی و دینی ما است که چهره‌هایی برای دفاع از دین و ارزش‌ها در آن شرایط سخت داشته باشیم و میرزا کوچک برای ما افتخار است.فارس