سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تمام تلاش دانشگاه طی سال‌های اخیر، ارتقای کیفیت‌ در مراکز آموزشی درمانی بوده، گفت: خوشبختانه بخش قابل‌توجهی از زیرساخت‌های آموزشی و درمانی پورسینا بهبود یافته و تلاش می‌شود نواقص موجود نیز برطرف شود.

به گزارش  ندای گیلان از  رشت،در راستای ارزشیابی بیرونی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هیأت برد رشته تخصصی ارتوپدی با حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و گفت‌وگو کردند.

حیدرعلی بالو، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با بیان اینکه گیلان از حیث داشتن سرمایه انسانی و برخورداری از اساتید فعال و برجسته ، وضعیت قابل قبولی دارد، اظهار کرد: اشکالاتی در مقوله ساختاری و تجهیزاتی نظام سلامت گیلان وجود دارد، به‌گونه‌ای که برخلاف دیگر استان‌های کشور، طی ۳۰ سال اخیر هیچ بیمارستان دانشگاهی در شهر رشت به‌عنوان مرکز استان ساخته نشده است.

وی افزود: مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت بیش از یک‌صد سال قدمت دارد و این عدم جایگزینی بیمارستان‌ها موجب شده تا این استان در حوزه آموزش و ارتقای کیفیت‌ها و بهبود فرآیندها با اشکالاتی مواجه شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تمام تلاش دانشگاه طی سال‌های اخیر، بهبود و توسعه بخش‌ها و ارتقای کیفیت‌ خدمات در مراکز آموزشی درمانی بوده، گفت: خوشبختانه بخش قابل‌توجهی از زیرساخت‌های آموزشی و درمانی پورسینا بهبود یافته و تلاش می‌شود نواقص موجود نیز برطرف شود.

بالو افزود: در بخش تجهیزات و نیروی انسانی نیز اقدامات قابل‌توجهی در مرکز آموزشی درمانی پورسینا انجام‌شده و درصدد هستیم تا نقیصه‌های موجود نیز برطرف شود.

وی با بیان اینکه اولویت دانشگاه علوم پزشکی گیلان حمایت بیش‌ازپیش از فولتایمی ها است، تصریح کرد: هر اقدامی را که به این قشر کمک کند، در دستور قرار خواهیم داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه نظام درمانی فعلی شهر رشت مناسب و در شأن شهروندان رشتی نیست، گفت: امیدواریم با همت و تلاش دلسوزانه هیأت برد تخصصی گروه تخصصی ارتوپدی، شاهد رشد قابل‌ملاحظه‌ای در زیرساخت های استان باشیم.