سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ساخت بخش پیوند و تامین منابع مالی آن از اولویت های نظام سلامت استان است، گفت: گیلان قطب پیوند شمال کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد تقی آشوبی امروز در نشست شورای عالی پیوند دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: استان گیلان قطب پیوند شمال کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی منظم و ساماندهی تمامی امکانات، پیشرفت‌های قابل قبولی را در حوزه پیوند استان گیلان به دست آوریم.

آشوبی به تلاش‌های دانشگاه در جهت پرورش اساتید نخبه پیوند اعضا و اهمیت ترغیب جراحان و اورولوژیست‌های جوان به حضور در دوره‌های پیوند اشاره کرد و گفت: بخشی از نیروی انسانی متخصص و موردنیاز جهت پیوند عضو در استان حضور دارند و بخشی دیگر نیز نیازمند مهارت آموزشی و کسب تخصص هستند.

وی با اشاره به نیاز ضروری شورای پیوند به فضای فیزیکی جدید، ادامه داد: ساخت بخش پیوند در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت و تأمین منابع مالی ساخت آن یکی از اولویت‌های موردبحث و پیگیری در نظام سلامت استان است.

آشوبی تصریح کرد: علاوه بر تأمین بخش پیوند در بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی رشت، مجمع خیرین سلامت نیز برای احداث و راه‌اندازی بخش پیوند در مرکز آموزشی درمانی رشت نیز اعلام آمادگی کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به چندین مورد پیوند عضو در گیلان طی سال گذشته، اضافه کرد: باید منابع تخصیص‌یافته به پیوند اعضا در راستای تأمین فضای فیزیکی و تجهیز آن اختصاص پیدا کند.