سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مقابله با تعارض منافع را مرز مشخص خادمان مردم در نظام سلامت دانست و تصریح کرد: مسئول و متولی نظام سلامت در دوره کنونی باید تمام‌وقت در خدمت مردم باشد و بی‌عدالتی در ارائه خدمت و تبعیض در برخوردها به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمدتقی آشوبی در نشست شورای سلامت شهرستان فومن با مقدم برشمردن بهداشت بر درمان، اظهار کرد: در بازدیدهای میدانی به‌منظور نشان دادن این مهم، ابتدا از مراکز بهداشتی و جامع خدمات سلامت بازدید می‌شود تا علاوه بر شناسایی نقاط قوت و ضعف، اهمیت بهداشت برای همگان ثابت شود.

وی با اشاره به کاهش زادآوری و افزایش جمعیت سالمندی در استان، افزود: عبور و بیرون آمدن از دره جمعیتی برای گیلان ها بسیار سخت است و باید این مهم با اجرای دقیق برنامه جامع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده محقق شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش همگانی در راستای ارتقای زیرساخت‌های نظام سلامت شهرستان فومن، گفت: تأمین و استقرار CT اسکن در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

آشوبی با اشاره به نیاز مردم گوراب پس به یک مرکز شبانه‌روزی، خاطرنشان کرد: یکی از نیازمندی‌های اصلی این مرکز برای شبانه‌روزی شدن، افزایش جمعیت تحت پوشش است و لازم است در این راستا اقدامات تجمیعی روستاها انجام شود.

وی مقابله با تعارض منافع را مرز مشخص خادمان مردم در نظام سلامت دانست و تصریح کرد: مسئول و متولی نظام سلامت در دوره کنونی باید تمام‌وقت در خدمت مردم باشد و بی‌عدالتی در ارائه خدمت و تبعیض در برخوردها به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.

موسی فکور – فرماندار شهرستان فومن نیز در این نشست با تقدیر از حضور هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در فومن و همچنین تقدیر از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان در دوران کرونا، اظهار کرد: شهرستان فومن در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا از شهرستان‌های موفق و پیشرو در استان بوده و این نشان‌دهنده تلاش‌های جانانه و خدمت بی‌منت مدافعان سلامت بوده است.

وی، بهورزان، ماماها و دیگر کادر بهداشت و درمان در روستاها را سفیران امید دانست و افزود: سلامت، مورد مطالبه همه آحاد جامعه است و همچون امنیت از اهمیت والایی برخوردار است.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به برخی نواقص موجود در نظام سلامت فومن، گفت: برخی مطالبات زیرساختی، تجهیزاتی، منابع مالی و انسانی در بخش نظام سلامت فومن وجود دارد که نیازمند توجه بیش‌ازپیش مسئولان استان است.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن، MRI و CT اسکن را دو مطالبه اصلی مردم فومن دانست و گفت: این دو مطالبه از مهم‌ترین خواسته‌های مردم است که لازم است مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با جدیدیت بیشتری پیگیری کنند.