معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به تخلفات در برخی استانداری‌ها که از دولت قبل آغاز شده، گفت: ما مطلقا با مفهومی به عنوان عرف شدن تخلف همراه نیستیم و در هر مقطعی که تخلف شناسایی شود، با عاملان آن شدیدترین برخورد صورت خواهد گرفت.

ندای گیلان:معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به تخلفات در برخی استانداری‌ها که از دولت قبل آغاز شده، گفت: ما مطلقا با مفهومی به عنوان عرف شدن تخلف همراه نیستیم و در هر مقطعی که تخلف شناسایی شود، با عاملان آن شدیدترین برخورد صورت خواهد گرفت.

هوشنگ خندان‌‌دل با بیان این مطلب گفت:ما در حوزه کاری خود در صدد شفاف‌سازی دستورالعمل‌ها و زمینه‌های کاری بودیم تا زمینه تخلف‌ها از بین برود.

وی همچنین درباره اقدامات وزارت کشور برای سامان دادن به حاشیه‌نشینی در شهرها گفت: حاشیه‌نشینی پدیده مزمومی است که در اکثر شهر‌های بزرگ کشور شکل گرفته است.

خندان‌‌دل افزود: آنقدر این مساله پیامد‌های ناگواری را به همراه دارد که ما در سال گذشته به عنوان مثال شاهد مسافرت اعضای شورای عالی امنیت کشور به شهر مقدس مشهد برای بررسی و کنترل حاشیه‌نشینی بودیم و متعاقب آن نشست‌های مشترکی بین وزارت کشور و چند وزارتخانه دیگر از جمله وزارت راه و شهر‌سازی صورت گرفت و چارچوبی برای حل و فصل مشکلات مربوط به حاشیه‌نشینی از آن نشست‌ها بدست آوردیم که به دولت فرستادیم و در انتظار اتخاذ تصممیم هستیم.

معاون عمرانی وزیر کشور افزود: در بودجه سال 49 اعتباراتی برای بافت‌های حاشیه‌ای کلان‌شهرها و شهرهای مذهبی در نظر گرفته شده که متناسب با تصمیم هیات دولت در مصرف آن بودجه نیز اقدام خواهد شد.

خندان‌‌دل در تشریح این اقدامات گفت: ما ساختار‌هایی را برای حاشیه‌نشینی پیشنهاد کرده‌ایم که مبتنی بر مشارکت مردم و شهرداری‌ها است.

خندان‌دل با اشاره به اینکه ماموریت‌هایی نیز برای بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است، افزود: ما در بافت‌های حاشیه‌ای با فقدان سرانه‌های خدماتی مانند فضا‌های آموزشی، بهداشتی و سرانه فضای سبز، نامناسب‌بودن معابر و ساختار فضای مسکونی، عدم استحکام آنها، مشکلات و معضلات اجتماعی مواجه هستیم و اگر طرحی که به دولت ارائه کرده‌ایم، تصویب شود هر کدام از دستگاه‌های اجرایی به نوبه خود مامور به انجام بخشی از امور در بافت حاشیه شهر‌ها خواهند بود.

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به اینکه آنچه ما در این طرح بر آن تاکید کرده‌ایم، این است که تمامی این اقدامات باید با تمرکز مدیریت شهری و بکارگیری امکانات شهرداری‌ها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: باید برای کارآمد کردن بافت‌های حاشیه‌ شهرها نسبت به بهسازی و نوسازی آنها اقدام شود.

ایلنا