مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اهمیت دریا و سواحل و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفاظت از این منابع خدادادی گفت: مبارزه با پدیده دریاخواری را آغاز کرده ایم و به جد ادامه می دهیم.

به گزارش نداي گيلان: سید علی نعیمی روز دوشنبه در آیینی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی دریانوردی اظهار کرد : سازمان بنادر و دریانوردی بر نظارت مستمر بر سواحل استان و رعایت اصول ایمنی در سواحل تاکید دارد .
وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی دریانوردی مبنی بر اهمیت توجه به آموزش و ترویج دریانوردی، نقش نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص را مهم و اساسی خواند.
*تامین اعتبار برای تسریع زیرساخت ها
وی خاطرنشان کرد : مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در همایش اخیر سرمایه گذاری، خواهان شتاب در تکمیل زیرساخت های بندری شد.
نعیمی با بیان این که بندرگاه انزلی نقش مهمی در کریدور شمال جنوب دارد، از تامین اعتبار کامل برای احداث پنج پست اسکله بندرگاه انزلی خبر داد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان تصریح کرد : برای اولین بار در 10 سال اخیر به عنوان دستگاه برتر و رتبه دوم بین 48 اداره کل استان گیلان را کسب کرده ایم که این حاصل کار تمامی مجموعه است.
وی با اشاره به نقش راهبردی دریا برای کشور متذکر شد: توجه به دریا و صنایع و فعالیت های وابسته باید متناسب با اهمیت آن ارتقاء یابد.
نعیمی در ادامه از تعامل خوب سازمان ها و ارگان های ذیربط نظیر گمرکات گیلان، کشتیرانی دریای خزر، نیروی دریایی ، دادستانی ، فرمانداری ، دریابانی ، نیروی انتظامی و سایر ادارات مرتبط برای توسعه صنعت حمل و نقل و فعالیت های بندری و دریانوردی قدردانی کرد.
در ادامه مراسم پیام دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی در خصوص اهمیت کشتیرانی در جامعه جهانی و نقش مهم آن در توسعه پایدار توسط معاون اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان قرائت شد.
در بخشی از این پیام آمده است : دنیا وابسته به صنعت ایمن و مؤثر کشتیرانی است و این صنعت، وابسته به منابع کافی دریانورد برای راهبری کشتی هایی است که کالاهای ضروری را حمل می کنند.
در ادامه این مراسم از دریانوردان نمونه ارگان ها و سازمان های مختلف اعم از نیروی دریایی ، دریابانی ، اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان ، کشتیرانی دریای خزر و سایر دستگاه های مرتبط با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل شد.
بندرگاه انزلی بعنوان مقر اصلی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان، از مهمترین و قدیمی ترین بندرگاه های کشور محسوب می شود.
این بندرگاه با 10 پست اسکله باری و یک اسکله مسافری ظرفیت هفت میلیون تن تخلیه و بارگیری در سال را دارد.
هشتم مهرماه مصادف با سی ام سپتامبر ، روز جهانی دریانوردی است.