اسماعیل پور گفت: در حال حاضر مراکز عرضه قلیان در شهرستان فومن حدود 2 هزار نفر را مشغول کرده و با جمع‌کردن آن‌ها بیکاری 2 هزارنفری را در فومن شاهد خواهیم بود.

به گزارش ندای گیلان،حسین اسماعیل‌پور امروز در گفت‌وگو با فارس بابیان اینکه در راستای اجرای قانون منع عرضه قلیان در شهرستان فومن خوب کار نشده اظهار کرد: کارهایی در راستای منع عرضه قلیان نظیر کاهش باز بودن مراکز عرضه قلیان، عدم عرضه به افراد زیر 18 سال و غیره انجام‌شده اما سطح رضایتمندی از این طرح مطلوب نیست.

وی بابیان اینکه جمع‌کردن قلیان به‌راحتی امکان‌پذیر نیست، افزود: به دلیل اینکه خود قلیان جمع کننده است و افرادی را به دور خود جمع می‌کند نمی‌توان به‌راحتی آن را از زندگی روزمره مردم حذف کرد.

فرماندار شهرستان فومن بابیان اینکه قلیان نقطه اتصال افراد مختلف در مراکز عرضه است، گفت: قلیان متأسفانه به ابزاری برای جمع‌کردن افراد به جهت سپری کردن اوقات فراغت تبدیل‌شده و به‌راحتی نمی‌توان آن را جمع کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن به ظرفیت ایجاد اشتغال قلیان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مراکز عرضه قلیان در شهرستان فومن حدود 2 هزار نفر را مشغول کرده و با جمع‌کردن آن‌ها بیکاری 2 هزارنفری را در فومن شاهد خواهیم بود.

اسماعیل‌پور با اشاره به مضرات و مشکلات بهداشتی در حوزه قلیان و قلیان سراها گفت: بحث‌ها و انتقادات فراوانی به قلیان سراها وارد است که در این مجال فرصت بازگویی نیست اما شخصاً معتقدم که بحث قلیان نیازمند نگاه ویژه است و نباید صرفاً با نگاه بهداشتی به مسئله قلیان سراها نگاه کرد.