مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان از آغاز عملیات خط‌کشی جاده‌های اصلی و فرعی استان خبر داد و گفت: امسال 2هزار و 350 کیلومتر از جاده اصلی و فرعی گیلان خط کشی می‌شوند.

ندای گیلان:مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان از آغاز عملیات خط‌کشی جاده‌های اصلی و فرعی استان خبر داد و گفت: امسال 2هزار و 350 کیلومتر از جاده اصلی و فرعی گیلان خط کشی می‌شوند.

محمود ایرانپرست در نشست راه و شهرسازی گیلان، اعتبار مورد نیاز برای انجام این عملیات را بیش از 33 هزار و 750میلیون ریال اعلام کرد و افزود: هر کیلومتر خط‌کشی سرد 15 میلیون ریال و خط کشی گرم 40 میلیون ریال هزینه می‌برد.

وی افزود: در برخی محورهای مهم و پرتردد استان خطوط کناری و وسط با هم خط کشی می‌شود و در محورهای کم تردد تنها خط کشی وسط جاده انجام خواهد شد.

ایرانپرست با اشاره به اینکه طول راه‌های استان گیلان در مجموع حدود 10 هزار و 778 کیلومتر است، گفت: از این میزان حدود 56 کیلومتر آزادراه ، 419 کیلومتر بزرگراه و 1375 کیلومتر آن راه اصلی و فرعی و مابقی راه روستایی است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی گیلان خاطرنشان کرد: عملیات خط‌کشی در همه محورهای استان انجام می‌شود اما محورهای پرتردد و گردشگری در اولویت قرار دارند.

ایلنا