امروز شاهد ادامه بارندگی ها در بخش هایی از شمال غرب و با شدت کمتر در سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و به تدریج در شمال شرق کشور هستیم.

به گزارش ندای گیلان، ایزدی در تشریح وضعیت هوای ایران در امروز و فردا گفت: امروز شاهد ادامه بارندگی ها در بخش هایی از شمال غرب و با شدت کمتر در سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و به تدریج در شمال شرق کشور هستیم.

وی گفت: در ساعات عصر امروز در نواحی شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارندگی ها به شکل رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید لحظه ای پیش بینی می شود که همین شرایط برای فردا با شدت کمتر در نواحی شمالی کشور ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: با نفوذ توده غبارآلود به بخش های غربی کشور برای امروز با شدت کمتر در بخش هایی از غرب، جنوب غرب، مرکز و جنوب شرق کشورمان شاهد آسمانی غبارآلود هستیم.

ایزدی گفت: پدیده گرد و غبار دراستان هایی مثل کردستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، بخش هایی از استان های مرکزی، اصفهان و قم امروز هم پیش بینی می شود که البته رقیق تر از روز گذشته خواهد بود ضمن اینکه در دامنه های جنوبی البرز و استان های قزوین و تهران هم این پدیده با شدت کمتر پیش بینی می شود.

وی افزود: با افزایش سرعت وزش باد در بخش های جنوبی کشور، آبهای خلیج فارس و تا حدی دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود و سرعت وزش باد بر روی دریا حدود 35 تا 55 کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود که می تواند ارتفاع امواج را بین یک و نیم تا 2 متر افزایش دهد.

کارشناس هواشناسی درباره آب و هوای تهران گفت: امروز آسمان تهران صاف همراه با غبار محلی خواهد بود و دما در گرمترین ساعت به 33 درجه می رسد ضمن اینکه روند افزایش دما برای سه روز آینده در تهران و بیشتر نقاط کشور پیش بینی می شود.

Watch video!