انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا که قرار است همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه 28 خرداد ماه برگزار شود، زمانش فرا رسیده و مردم باید از خیل عظیم نامزدهای این دوره، خصوصا در شهر رشت که 285 نفر در آن مشغول رقابت هستند 11 نفر را برگزینند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، کریم خورسندی مژدهی/معمولا رسم نیست در سرمقاله و یا یادداشت های روزنامه ها، مطبوعات و یا هر رسانه دیگری به جز عکس نگارنده تصویر دیگری به کار برده شود، اما در سرمقاله مهم امروز به دلیل اهمیت انتخابات شوراها از تصویری قدیمی که در آن اعضای شورای شهر رشت را در ۶۰ سال پیش نشان می دهد در ابتدای سرمقاله قرار داده ایم تا حق مطلب را بهتر و بدرستی ادا کنیم.
انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا که قرار است همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه برگزار شود، زمانش فرا رسیده و مردم باید از خیل عظیم نامزدهای این دوره، خصوصا در شهر رشت که ۲۸۵ نفر در آن مشغول رقابت هستند ۱۱ نفر را برگزینند.
بر این اساس ضمن احترام به نظر و رای مردم که همیشه مهم ترین رکن دموکراسی است در این مقاله قصد داریم به موضوع مهمی اشاره کنیم و آن هم به نوع انتخاب و علاقه مردم به برخی کاندیداها با کاراکتر و شخصیت های اجتماعی جالب در ادوار گذشته است که باعث شده تا شورای شهر رشت در سطح ملی و حتی فراملی به معروفیت رسیده و انتخاب برخی کاندیداها زبانزد شوند. ( هرچند که در بعضی از شهرهای دیگر نیز این امر تا حدودی رخ داده است!)
اما رابطه تصویر فوق و این مقدمه چیست؟ شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در تصویر و عکس مذکور که اعضای شورای شهر رشت در سال ۱۳۴۰ خورشیدی را نشان می دهد، سه تن از آنها روزنامه نگار هستند که به شرح زیر اسامی کامل آنها را می آوریم.
ردیف ایستاده از سمت راست: شادروانان اسفندیار سرتیپ پور (مدیر روزنامه روئین) حاج غلامرضا هژیر، حاج محمد حسن کسراییان، فضل الله صادق سمیعی، صمد بالازاده، عبدالحسین ملک زاده (مدیر روزنامه سایبان) و آقای متقالچی.
ردیف نشسته از سمت راست: شادروانان حاج سید محمد تائب، حاج محمد جوادی ( مدیر روزنامه طالب حق) حاج میرزا احمد ابریشمی، عباس دانشخواه و حاج حسینعلی سالار مشکات.
البته هرگز قصد تخریب و یا فضاسازی منفی علیه هیچ کدام از کاندیداهای محترم را نداشته و نداریم و فقط سر حرفمان این است که وقتی در ۶۰ سال پیش مردم به روزنامه نگاران و جامعه رسانه ای خود اعتماد داشتند و آنها را به عنوان اعضای شورای شهر برگزیدند؛ چرا ما در عصرکنونی از این مزیت مهم و حساس بهره لازم را نبریم؟
بر این اساس به عنوان روزنامه نگاری که بیش از ۳۰ سال در این عرصه حضور دارم به مردم عزیز و همشهریان محترم شهر رشت پیشنهاد می کنم در این دوره از انتخابات با توجه به اینکه تعداد زیادی از روزنامه نگاران شهر رشت خود را کاندیدا کرده اند، ما هم مثل اسلاف و پیشینیان مان به روزنامه نگاران شهرمان اعتماد کنیم و اینبار فضا و فرصت خدمت را به آدم هایی که درد جامعه را می شناسند و تاکنون مدیران و مسئولان را نقد تجزیه و تحلیل می کردند، قرار دهیم. مطمئن هستم که روزنامه نگاران هیچ چیز از دیگران کم ندارند!
اعتقاد داریم که شورای شهر رشت به انسان های متخصص، دلسوز، کاردان و کاربلدی نیاز دارد که در وهله اول درد جامعه را بشناسند و خود درد کشیده هم باشند تا بتوانند در صدد رفع آنها همت گمارند.
در زیر اسامی روزنامه نگارانی که خود را در معرض انتخاب شما مردم عزیز و همشهریان محترم قرار داده اند به شرح زیر است؛ امید که آنها را مد نظر قرار دهید. با سپاس
۱ـ میلاد ابراهیمی علی آبادی ( مدیرمسئول پایگاه خبری آوای رشت)
۲ـ مرتضی احمدی سراوانی (روزنامه نگار و عضو هیات تحریریه روزنامه سوال جواب و گلچین امروز)
۳ـ سید جواد اسحاقی ( روزنامه نگار و عضو هیات تحریریه هفته نامه اصلاح)
۴ـ معصومه پاداش ستوده (مدیرمسئول هفته نامه پامچال)
۵ـ بهنیا ثابت رفتار (مدیرمسئول پایگاه خبری حرف تازه)
۶ـ سید حسین رضویان (مجری و روزنامه نگار و عضو هیات تحریریه هفته نامه رخداد)
۷ـ فاطمه شیرزاد (مدیرمسئول هفته نامه فرزندان گیل)
۸ـ ام البنین فتوحی ( روزنامه نگار و عضو هیات تحریریه پایگاه خبری دیار میرزا)
۹ـ خسرو قربانی (مدیرمسئول هفته نامه خبر گیلان)
۱۰ـ میرحسین مومن زاده (روزنامه نگار و عضو هیات تحریریه هفته نامه سداد)
۱۱ـ مجید محمد پور (مدیرمسئول ماهنامه واکنش و سایت رشت ۲۴)
۱۲ـ مرتضی ورزل دوست ( سرپرست خبرگزاری برنا در گیلان)
۱۳ـ سجاد علیپور ( مدیرمسئول سایت خبر راست)