علیپور گفت:تعداد 32مدرسه در حاشیه راههای شریانی و اصلی شهرستان رضوانشهر شناسایی شده که تاکنون 16 مدرسه در این شهرستان تحت پوشش طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها دربخش آموزشی و 8 مدرسه نیز ایمن سازی فیزیکی صورت پذیرفته است

به گزارش ندای گیلان از رضوانشهر،علیپور،معاون فنی ،ایمنی و بهره برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با حضور در جمع دانش اموزان پره سر شهرستان رضوانشهر گفت: سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای در راستای کمک به فرهنگ سازی و ارتقاء ایمنی تردد طی سالیان متمادی اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشه راهها را در دستور کار خود قرار داد.​

وی افزود: تعداد 32مدرسه در حاشیه راههای شریانی و اصلی شهرستان رضوانشهر شناسایی شده که تاکنون 16 مدرسه در این شهرستان تحت پوشش طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها دربخش آموزشی و 8 مدرسه نیز ایمن سازی فیزیکی صورت پذیرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته 20 نفر در حوزه  این شهرستان در حوادث رانندگی کشته شده اند گفت: شهرستان رضوانشهر با سهم 8/3 درصدی ، رتبه 13 را در تعداد تلفات رانندگی استان دارا می باشد.

معاون فنی ،ایمنی و بهره برداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سپس خاطر نشان نمود 25 درصد از تلفات جاده ای شهرستان رضوانشهرمربوط به عابران پیاده  و 35 درصد نیز سهم موتورسواران بوده است.

علیپور در ادامه گفت: خوشبختانه در سال 94 و نیز 4 ماه ابتدایی سال 95 در مدارس حاشیه راههای شهرستان رضوانشهر  هیچ تصادف منجر به فوت در رده سنی دانش آموزان را نداشتیم که مایه بسی خوشحالی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم یادکرد و از آنان خواست، برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح ایمنی تردد و ساختن جامعه ای عاری از حوادث رانندگی تلاش کنند.