به گزارش ندای گیلان از ایرنا، اسحاق جهانگیری در‌ حاشیه چهارمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در دیدار رییس جمهور‌ گینه استوایی بر تقویت همکاری دو کشور در‌ چارچوب کشورهای صادرکننده گاز تاکید کرد. وی با بیان اینکه ایران و گینه استوایی علاوه بر گاز از ظرفیت های بی شماری برای توسعه مناسبات برخوردارند عنوان […]

به گزارش ندای گیلان از ایرنا، اسحاق جهانگیری در‌ حاشیه چهارمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در دیدار رییس جمهور‌ گینه استوایی بر تقویت همکاری دو کشور در‌ چارچوب کشورهای صادرکننده گاز تاکید کرد.
وی با بیان اینکه ایران و گینه استوایی علاوه بر گاز از ظرفیت های بی شماری برای توسعه مناسبات برخوردارند عنوان کرد: از برگزاری اجلاس آتی سران کشورهای صادرکننده گاز در گینه استوایی استقبال می کنیم ایران به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر گاز، آمادگی دارد تجربیات خود را در حوزه صنعتی و علمی بویژه بخش انرژی در اختیار گینه استوایی قرار دهد.
معاون رییس جمهوری یادآور شد: تبادل هیات های رسمی برای شناسایی بسترهای همکاری می‌تواند به توسعه مناسبات منجر شود،آمادگی داریم برای توسعه گینه استوایی در کنار شما باشیم و نیازهای خود را از طریق شما تامین کنیم.
تئودور اوبیانگ رییس جمهور گینه استوایی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از پیشبرد اهداف کشورهای صادرکننده گاز در چهارمین اجلاس، گفت: ایران در طول سالهایی که از تاسیس این سازمان می‌گذرد نقش موثری در تحقق اهداف سازمان ایفا کرده است.
وی ادامه داد: از حمایت ایران برای میزبانی گینه استوایی برای پنجمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز قدردانی می کنم.
رییس جمهوری گینه استوایی تاکید کرد: ما می‌توانیم با تکیه بر ظرفیت هایی نظیر گاز، مناسبات خود را بیش از گذشته در سطح دوجانبه، منطقه ای و جهانی ارتقا دهیم.
وی با بیان اینکه کشورهای آفریقایی برای توسعه و نیز مقابله با هژمونی امپریالیسم نیازمند حمایت کشورهای انقلابی و پیشرفته نظیر ایران هستند، خواستار برقراری رابطه برد-برد با ایران در جهت تامین منافع دو ملت شد.