رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و مدیران اجرایی از تغییر کاربری های غیر مجاز در برخی روستاهای شهرستان فومن بازدید کرد.کشاورزانی که می‌خواهند در اراضی کشاورزی خود برای فرزندانشان ملکی بنا کنند می‌توانند به کمیسیونی که به همین منظور در جهاد کشاورزی استان مستقر است مراجعه کنند.

به گزارش ندای گیلان از فومن، حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی و مدیران اجرایی از تغییر کاربری‌های غیر مجاز در برخی روستاهای شهرستان فومن بازدید کرد.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه قانون گذار هر گونه تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی را ممنوع کرده و برای آن مجازات‌هایی در نظر گرفته است گفت: اقتصاد مردم استان گیلان بر مبنای کشاورزی است و زیر ساخت این اقتصاد، زمین‌های کشاورزی است که میراث گرانبهای نیاکان ماست و ما موظفیم که از آن صیانت و حفاظت کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: کشاورزانی که می‌خواهند در اراضی کشاورزی خود برای فرزندانشان ملکی بنا کنند می‌توانند به کمیسیونی که به همین منظور در جهاد کشاورزی استان مستقر است مراجعه کنند.

آقایی با بیان اینکه بزودی در دادگستری استان نشستی در راستای رفع مشکلات این روستا‌ها تشکیل خواهد شد، تصریح کرد: دستگاه قضایی با متخلفینی که به تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی و زراعی اقدام می‌کنند اعم از اینکه از مدیران محلی یا غیر محلی باشند برخورد قانونی کرده و برای آنان پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رییس کل دادگستری استان همچنین از روستای خداشهر و شلشه دره آلیان بازدید و با مردم این روستاها گفت و گو کرد.