مدیر کل فرودگاه گیلان از اعزام زائران گیلانی در روزهای ۱۰ و ۱۱ شهریورماه سال جاری از فرودگاه رشت به مقصد مدینه خبر داد .

به گزارش نداي گيلان:فتاح رضوانی در جلسه کمیته تسهیلات حج تمتع سال جاری، اظهار کرد: پروازهای رفت حج تمتع حامل زائران گیلانی به شماره پرواز ۴۲۵۹-۵۲۵۹ دهم شهریور و شماره پرواز ۴۲۴۹-۵۲۴۹ شرکت هواپیمایی سعودی یازدهم مهرماه سال جاری به ترتیب در ساعت ۱۵ و پنج دقیقه و یک و ۲۰ دقیقه بامداد از مبداء فرودگاه رشت به مقصد مدینه انجام خواهد شد.
مدیر کل فرودگاه گیلان به پروازهای برگشت حج تمتع امسال نیز اشاره کرد و افزود: زائران گیلانی ۱۲ مهر ماه از سرزمین وحی به مقصد فرودگاه رشت بر می‌گردند.
رضوانی ضمن اعلام آمادگی اداره کل فرودگاه رشت برای اعزام زائرین گیلانی به سرزمین وحی، خواستار هماهنگی بین اعضای کمیته تسهیلات حج استان از جمله پلیس فرودگاه، گمرک و گذرنامه نهاد ریاست جمهوری، ناجا و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی برای بازرسی ساک‌ها، پلمپ توسط گمرک و تحویل آن‌ها به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی شد.
وی همچنین تایپ هواپیمای حامل زائران گیلانی را بوئینگ ۷۶۷ هواپیمایی سعودی با خدمات فرودگاهی هواپیمایی جمهوری اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: زائران گیلانی بعد از پایان سفر از فرودگاه مدینه ۱۱ مهر به فرودگاه رشت مراجعت می‌کنند.
نماینده حج و زیارت گیلان نیز در این جلسه به آمار زائرین اعزامی از استان گیلان اشاره کرد و گفت: دو سورتی پرواز در قالب پنج کاروان ۶۸۷ نفر از زائران گیلانی که به تفکیک ۳۷۶ نفر از زائرین امسال زن و ۳۱۱ نفر مرد هستند را به سرزمین وحی انتقال خواهد داد که کم سن‌ترین زائر گیلانی حج تمتع امسال با ۲۱ سال و مسن‌ترین زائر را با۸۷ سال است.
گفتنی‌ست؛ فرودگاه سردارجنگل رشت از سال ۷۳ اعزام زائران گیلانی به سرزمین وحی را انجام می‌دهد.