برگزاری یادواره‌ها و به خصوص چنین کنگره عظیمی برای شهدا راهی برای ماندگاری فرهنگ شهادت است

به گزارش ندای گیلان از رشت،دکتر محمدصادق حسنی، منتخب مردم رشت در مجلس دهم در حاشیه کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در گفت‌وگو یی، با بیان اینکه باید تلاش کرد که شور و حال شهادت در بین مردم زنده شود، اظهار کرد: همه می‌دانند که انتقال فرهنگ شهادت به تنهایی با کتاب و بخشنامه امکان پذیر نیست بلکه باید سینه به سینه و شفاهی نقل شود.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌ها و به خصوص چنین کنگره عظیمی برای شهدا راهی برای ماندگاری فرهنگ شهادت است، افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا تجدید پیمان دوباره با آرمان‌ها و اهداف شهداست و می‌تواند از نظر فرهنگی نیز روی جوانان تأثیر مهمی داشته باشد.

حسنی با بیان اینکه برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان گیلان نوعی سرمایه گذاری فرهنگی است، گفت: در اینگونه مراسم‌ها یادآور می‌شویم چه مسئولیت‌ها و وظایفی بر عهده داریم تا در مسیر شهدا قرار بگیریم، مسیری که مشخص شده و باید بتوانیم انقلاب اسلامی را با یاد و خاطره شهدا به سمت جلو هدایت کنیم و آرمان‌‌های شهدا را محقق کنیم.

منتخب مردم رشت در مجلس دهم با اشاره به حضور سردار سلیمانی در استان، ادامه داد: سردار سلیمانی از محبوبیت خاصی بین مردم و به ویژه نسل جوان برخوردار هستند لذا وجود گرانقدر ایشان سبب تقویت اراده و قوت قلبی برای نسل جوان می‌شود.