پیروز انتخابات بعدی مجلس از حوزه لاهیجان و سیاهکل چه کسی است؟ اصولگرایان، اصلاح طلبان و یا کاندیداهای مستقل؟! آخرین کاندیداهای شاخص در انتخابات از حوزه لاهیجان و سیاهکل چه کسانی هستند؟

دیدبان ندای گیلان خزرآنلاین و خبر انتخاباتی این سایت را رصد کرده است:

 همواره پس از اعلام نتیجه هر دوره از انتخابات برنامه ریزی ها برای انتخابات آینده رقم خورده است. از این رو فعالیت انتخاباتی نیز هیچوقت متوقف نخواهد شد، اما ظهور و بروز آن نزدیک انتخابات بیشتر ملموس خواهد بود. شهرستانهای سیاهکل و لاهیجان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

اصولگرایان در لاهیجان چه می کنند؟!

اگر چه برای تحلیل نهایی زمان بیشتری نیاز است اما به نظر میرسد محمد امیری میکال از سیاهکل و دکتر نیکفر از لاهیجان شانس بیشتری دارند تا مورد حمایات اصولگرایان قرار بگیرند.

دکتر نیکفر که چند دوره است از راهیابی به مجلس باز مانده است، فعالیت زیادی را بخود هموار کرده تا بتواند طلسم عدم راهیابی به مجلس را بشکند. اما با حضور امیری در انتخابات یکپارچگی اصولگرایان بهم خواهد خورد و دکتر نیکفر با چالش بزرگی روبرو خواهد شد.

اما در خصوص امیری وضعیت کمی متفاوت است. وی در تصمیم گیری ها مصمم است و در اجرا کمتر تحت تاثیر عوامل فشار قرار می گیرد. شاید اگر وی با نماینده اسبق کمی تعامل داشت، شاید همشهری وی در آموزش و پرورش حمایت بیشتری از او می کرد و از سمت مدیریت آموزش وپرورش لاهیجان عزل نمی شد.

اصلاحات بدون یار و یاور در لاهیجان!

از سوی دیگر، وضعیت اصلاح طلبان مبهم و پیچیده تر است. اگر چه نماینده کنونی نیز از حمایت بخشی از اصلاح طلبان برخوردار است، ولی بعید به نظر می رسد جریان اصلاح طلبی نیز یکپارچه به ایرج (ابوذر) ندیمی نظر داشته باشند. بخصوص اینکه عده ای از اصلاح طلبان بشدت به حضور ندیمی در دولت سابق اعتراض داشته و جبهه سیاسی وی را مخدوش می بینند.

اتهامات اعلمی (نماینده اسبق تبریز که از اصلاح طلبان میباشد) به ندیمی، نیز مزید بر علت شد تا به گمان عده ای حمایت یکپارچه اصلاح طلبان از نماینده کنونی را منتفی بدانیم.

پذیرش جابجایی بعضی از مدیران در سطح شهرستان ها توسط نماینده کنونی لاهیجان که به نفع جریان اعتدال و توسعه تحلیل می شود، شاید بتواند کفه ترازو را به نفع ندیمی رقم بزند اما نمیتوان ندیمی را کاندیدای این حزب حامی دولت نیز برشمرد. از طرفی با قلع و قمع سیاهکلی های مسئول در لاهیجان ، دو قطبی سیاهکلی – لاهیجانی تشدید شد و این موضوع به نفع نماینده کنونی لاهیجان نخواهد بود.

در هر صورت اگر نماینده کنونی لاهیجان را مورد حمایت بخشی از اصلاح طلبان بدانیم، شاید جای یک نماینده اصلاح طلب در سیاهکل خالی باشد تا بتواند این دو قطبی (اصلاح طلب و اصولگرا) را تکمیل کند.

آرایش نیروها هم حکایت از آن دارد که ایرج ( ابوذر )ندیمی نماینده لاهیجان ، شرایط سختی را تجربه خواهد کرد و به نظر میرسد، نتایج انتخابات دوره قبلی تکرار نخواهد شد.

در سیاهکل نیز بارها از حضور احتمالی دکتر احمدیان در عرصه انتخابات مطالبی شنیده شده ولی تاکنون بطور جدی، نیروی اصلاح طلبی در سیاهکل پا به میدان نگذاشته است. اگر این پازل توسط دکتر احمدیان تکمیل شود. آنگاه انتخابات آینده به شکل دیگری رقم خواهد خورد. تجربه نشان داده که سیاهکل یکپارچه حتماً کاندیدایی را روانه مجلس خواهد کرد.

مستقل ها کجای کارند؟!

کاندیداهای محلی و مستقل که همیشه در پراکنده کردن آراء موثرند نیز شانس کمتری جهت راهیابی به مجلس را خواهند داشت. ولی بوضوح حضور اینان در شهرستان سیاهکل رای کاندیدای سیاهکلی را بشدت تحت تاثیر قرار خواهد داد و این موضوعی است که شاید به سود کاندیدای لاهیجانی تمام شود.