مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به ضرورت مهارت‌افزایی دانش آموزان گفت: ۱۵۰ رشته برای دانش آموزان شاخه کار و دانش در گیلان فراهم شد.

به گزارش ندای گیلان،محمد حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با همکاری آموزش و پرورش استان در قالب یک برنامه ملی قصد دارد سال به سال دانش آموزان بیشتری را وارد عرصه مهارت افزایی کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان ابراز داشت: میزان مهارت افزایی دانش آموزان ۴۰ الی ۴۵  درصد بوده که نیازمند توسعه و افزایش است لذا باید این علاقه‌مندی و مهارت آموزی در دانش آموزانی که در شاخه‌های نظری تحصیل می‌کنند نیز ایجاد شود.

حسینی با بیان اینکه با این امر بر روی دانش آموزان کار و دانش و هنرستان است تصریح کرد: اکنون در مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان پذیرای دانش آموزان کار و دانش استان هستیم و ۱۵۰ رشته برای دانش آموزان شاخه کار و دانش فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به اینکه جنس این مهارت‌ها از نوع کارآفرینی است خاطرنشان کرد: همه آموزش‌های ارائه شده در مجموعه آموزش‌های عملی است که بتواند دانش آموزان را برای ورود به بازار کار آماده کند.

حسینی عنوان داشت: در سال‌های اخیر مجموعه فنی حرفه‌ای توجه ویژه‌ای به مهارت‌های نرم داشته و اکنون برای تزریق نگاه کارآفرینی به حوزه‌های تخصصی مهارتی، برای آموزش‌های این حوزه  استاندارهای زیادی نوشته شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان خاطرنشان کرد: همچنین افراد افتخار این را داشتند که استانداردهای بین‌المللی طبقه‌بندی مشاغل ایسکو را تهیه کنند و در این راستا امسال یک مرکز جامع آموزش‌های کار آفرینی و مهارت‌های کسب و کار  راه‌اندازی شد.