نماینده رودسر در گفتگو با ندای گیلان از تخصیص 55 میلیارد اعتبار برای احداث راه کلاچای به قزوین خبر داد.

اسدااله عباسی در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان در تشریح وضعیت سایت نفتی رودسر اظهار کرد: برای تملک زمین ها اقداماتی صورت گرفته و ادامه پیدا می کند و پس از پایان فازاول  نشستی را با استاندار و وزیر نفت خواهیم داشت.

وی با ابراز امیدواری از آغاز فراگیر طرح به صورت فراگیر گفت:بخش اصلی کار در این فاز تملک زمین ها است.
نماینده مردم رودسر و املش با بیان اینکه برای شروع این طرح 20 میلیارد در نظر گرفته شد اظهار کرد:حدود 100 میلیارد برای تملک زمین ها و استقرار سایت نفتی نیاز است و رقم دقیق بودجه طرح فعلا براورد نشد است.
عباسی افزود:تا سال 96 امیداوریم که شاهد این باشیم که حرکت اقتصادی در منطقه ما آغازشود.
وی با بیان اینکه این طرح در مصوبات دولت هست بیان داشت:سایت نفتی رودسر به عنوان یک منبع مهم اقتصادی است و می تواند به اشتغال و رونق اقتصادی منطقه کمک کند.

عباسی همچنین به بررسی لایحه بودجه 96 در مجلس اشاره کرد و گفت:لایحه بودجه هنوز تصویب نشده و امیداوریم این لایحه  هم بر اساس برنامه ششم و واقعی تصویب نهایی شود.
وی با بیان اینکه استفاده از موتورسیلکت برقی در روستاها ممکن نیست گفت:باید تکلیفی بر دوش دولت گذاشته شود تا در شهرها به مرور زمان موتورسیکلت های کاربراتوری از رده خارج و موتورهای برقی ها جایگزین شود.
نماینده رودسر و املش همچنین به سد پلرود اشاره کرد و بیان داشت:سد پلرود حدود 50 درصد پیشرفت دارد و حداقل تا سال 98 افتتاح می شود.

عباسی در پایان با بیان اینکه راه کلاچای به قزوین از 55 میلیارد اعتبار برخوردار شده است گفت: ردیفی که در بودجه تعریف شده است برای مسیر کلاچای به قزوین است ولی چون در مسیر قزوین نیاز به تملک زمین نبود این پروژه از آن مسیر آغاز شده است.

به گزارش ندای گیلان، طرح سد مخزنی پلرود یکی از طرح های بزرگ تامین آب استان  گیلان است  که مطالعات شناسایی و اولیه آن از سال 56 آغاز شد و مطالعات تکمیلی آن بین سالهای 62 لغایت 84 خاتمه یافته و در سال 86 مصوبه کمیته تخصصی وزارت نیرو توسط شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان اخذ شد که مشخصات فنی آن عبارت است از: ارتفاع سد 100 متر و حجم مخزن آن 132 میلیون مترمکعب. قدرت تنظیم سالانه آن 205 میلیون مترمکعب می باشد.

متعاقب آن، قرارداد عملیات اجرایی پروژه سد مخزنی پلرود طی فرآیند مناقصه عمومی که در سال 88 برگزار شد با قرارگاه خاتم الانبیا ء  منعقد و رسماً از تاریخ 17/1/89  پروژه سد با نظارت شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس آغاز شد. مبلغ قرارداد اولیه بالغ بر  890 میلیارد ریال و مدت اولیه قرارداد 66 ماه می باشد.

 هدف از ساخت سد مخزنی پلرود، ذخیره و تنظیم آب رودخانه پلرود که دومین رودخانه بزرگ استان گیلان است می باشد که با ساخت آن، امکان آبیاری بالغ بر 27000 هکتار از اراضی شالیکاری و باغات شهرستان های رودسر و املش و تامین آب شرب هفت شهر بزرگ شرق گیلان (رحیم آباد، رودسر، لنگرود، واجارگاه، کلاچای، املش و کومله) به میزان 40 میلیون مترمکعب در سال و نیز تامین انرژی برق آبی به میزان 70 گیگاوات در سال میسر خواهد شد .