فرماندار رودسر گفت:از مسافران نوروزی می خواهیم نسبت به روشن نمودن آتش در مناطق جنگلی احتیاط لازم را داشته باشند تا شاهد چنین آسیب های جدی به محیط زیست و منابع طبیعی ارزشمند نشویم.

به  گزارش ندای گیلان  از رودسر دکتر علی وارسته بهدانی در گفتگویی در خصوص آمار خسارات آتش سوزی نوروزی در جنگل های این شهرستان اظهار داشت: آتش سوزی در شهرستان رودسر در بخش رحیم آباد در ۵ فروردین از ۱۲ شب آغاز و بعلت حجم بالای آتش تا ۱۲ ظهر روز بعد ادامه و در چابکسر نیز این آتش سوزی از ۱۲ شب همان روز آغاز و تا ۶ صبح روز بعد ادامه داشت .
رییس ستاد مدیریت بحران فرمانداری رودسر افزود : دو بخش رحیم آباد و چابکسر حدودا ساعت ۲ بامداد تحت کنترل قرار گرفت و حریق در شهرستان نیز به دلیل وسعت و گستردگی، تا ظهر ادامه یافت.

وی با اشاره به اینکه در همان ساعات اولیه آتش سوزی بخشداران و آتش نشانی در منطقه حاضر شدند افزود : با پیگیری مستقیم استاندار و نظارت دقیق بخشداران، شهرداران، منابع طبیعی و هلال احمر و نیروهای مردمی شهرستانی، آتش با حجم بالا در اقدامی طاقت فرسا مهار شد .

وارسته بهدانی دلایل این آتش سوزی را بی احتیاطی مسافران ذکر و اظهار کرد: بدنبال وقوع این حادثه عوامل آتش نشانی در بخش رحیم آباد از مناطق زیاز و شهر رحیم آباد و در بخش چابکسر از شهر چابکسر و قاسم اباد به منطقه اعزام و موفق به مهار آتش در مدت ۱۲ ساعت شدند.

وی نقش نیروهای مردمی را در مهار آتش سوزی ستود و بیان داشت: آنان به همراه نیروهای آتش نشانی موفق شدند از گستره آتش که حدود ۱۱ هکتار از اراضی جنگلی را در این مناطق تهدید می کرد، مهار کنند.

فرماندار رودسر با بیان اینکه این آتش سوزی تلفات جانی در بر نداشت افزود: میزان خسارت وارده هم اکنون در دست بررسی است.

وارسته ادامه داد : مواهب طبیعی نعمت ارزشمند خداوندی است و باید قدردان آن باشیم که متاسفانه با چنین اقداماتی هم طبیعت را نابود می سازیم و هم جان افراد را به مخاطره می اندازیم که انتظار می رود نسبت به حفظ این مناطق و مراتع بکر و زیبا با تمام توان بکوشیم و از هیچ تلاشی دریغ نکنیم .

وی در پایان افزود: از مسافران نوروزی می خواهیم نسبت به روشن نمودن آتش در مناطق جنگلی احتیاط لازم را داشته باشند تا شاهد چنین آسیب های جدی به محیط زیست و منابع طبیعی ارزشمند نشویم.