سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ما قصد داریم به سمت اقتصاد قابل پیش بینی حرکت کنیم که در این مسیر رانت ها کم شده و دست دلالان کوتاه شود.

به گزارش ندای گیلان،اسد الله عباسی در گفت‌وگویی، با اشاره به دبیرخانه ای که اخیرا در هیأت رئیسه مجلس تشکیل شده تا امور نظارتی تقسیم کار شود، گفت: هر کدام از اعضای هیأت رئیسه مسئولیت یک کارگروه را در این دبیرخانه برعهده دارد که من مسئول کارگروه جهاد کشاورزی هستم و مسئولیت سایر موضوعات مثل نظام بانکی، فضای مجازی و غیره نیز برعهده سایر همکاران هیأت رئیسه است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: هر ماه یکی از موضوعات مهم کشور که به عنوان یک چالش برای آینده مطرح است در دستور کار هیأت رئیسه قرار می گیرد تا به آن رسیدگی شود که نمونه آن صندوق های بازنشستگی است که باید وضعیت آن مشخص شود.

وی در ادامه به ماده 250 آیین نامه داخلی مجلس اشاره و بیان کرد: از آنجایی که کابینه دولت در مرداد ماه رأی اعتماد خود را از مجلس گرفته است، هر ساله باید در این بازه زمانی گزارشی از عملکرد گذشته و برنامه آینده خود به مجلس ارائه کند.

عباسی ادامه داد: مقرر شده است پیش از گزارشی که کابینه به مجلس ارائه می کند، مرکز پژوهش ها و سایر نمایندگان در کارگروه حاضر می شوند و موضوعات را دسته بندی می کنند که وزرا بر اساس اسناد بالادستی و قانون برنامه گزارش ارائه کنند که از این طریق نقش نظارتی تقویت می یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم بر همین اساس به برخی مشکلات جامعه اشاره و تصریح کرد: بخشی از گرانی طبیعی بوده و بخشی دیگر ناشی از سوداگری است و سود آن به جیب تولیدکننده یا خریدار نمی رود بلکه به جیب دلال می رود و این مسائل باید سریعا پیگیری شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: ما قصد داریم به سمت اقتصاد قابل پیش بینی حرکت کنیم که در این مسیر رانت ها کم شده و دست دلالان کوتاه شود.

icana