فرماندار رشت گفت:حجم عظیم پروژه‌های عمرانی و حرکت توسعه‌ای شهر رشت در سی سال گذشته عمر شهرداری بی سابقه بوده است

سید عیسی مهدوی لحظاتی پیش با حضور در دفتر خبرگزاری ایلنا در گیلان ضمن بازدید از تحریریه و دیدار با سرپرست و خبرنگاران این خبرگزاری طی گفتگویی ضمن تبریک روز خبرنگار، در رابطه با جریانات استیضاح شهردار رشت بیان کرد: اکثر مردم رشت از عملکرد شهردار رضایت دارند.

فرماندار رشت افزود: حجم عظیم پروژه‌های عمرانی و حرکت توسعه‌ای شهر رشت در سی سال گذشته عمر شهرداری بی سابقه بوده است.

مهدوی بیان داشت: شهردار رشت می‌توانست اقدامات سطحی از قبیل آسفالت معابر که موجب رضایت عمومی شهروندان نیز هست را دنبال کند تا انتقادی کمتری بر وی وارد شود، اما تمامی برنامه‌های شهرداری با برنامه ریزی در حال پیشرفت است.

وی بیان داشت: در اقدامات اخیر شهرداری همکاری شورای شهر و سایر نهادها نیز تاثیر گذار بوده و تفکر بسیار نوینی بر مدیریت شهری کلانشهر رشت حاکم شده که حرکت رشد و توسعه این شهر روند مثبتی را طی می‌کند.

فرماندار رشت با بیان اینکه تعامل سازنده یک هنر مدیریتی است، افزود: در این موضوع شورا و شهرداری قوی عمل نکرده است و این استیضاح قابل پیش گیری است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در زمان دولت تدبیر و امید دوبار مسئله استیضاح  شهردار رشت مطرح شده و چند بار نیز از سوی ما پیشگیری صورت گرفته است، افزود: امیدواریم شورای اسلامی شهر رشت مسئله استیضاح را مدیریت کرده و افکارعمومی و هماهنگی فکری جریان دولت و اصحاب رسانه و نخبگان و روشنفکران شهری را مورد توجه قرار دهند.

مهدوی با بیان اینکه چندین سال است که در رشت هیچ حرکت و رشد توسعه‌ای وجود نداشته است، افزود: اقدامات و عملکرد شهردار رشت بسیار مثبت بوده و در حال حاضر نباید به دنبال ابزاری باشیم که توسعه شهر را کند یا متوقف کند.

وی افزود: ما بر این اعتقادیم که اعضای شورا با توجه به خردی که دارند به تصمیم افکار عمومی اهتمام ورزیده و بر مدیریت ثابت قدم در شهرداری رشت رای مثبت خواهند داد که نظر ما نیز حمایت و ادامه کار شهردار رشت است.

مهدوی به زمان استیضاح شهردار پیشین رشت اشاره کرد و افزود: در همان زمان نیز یکی از دغدغه های اصلی ما حضور فردی قوی و توانمند بعد از استیضاح خلیلی بود که در حال حاضر نیز این دغدغه دوچندان بوده و گزینه قوی وجود ندارد.

فرماندار رشت با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی و نزدیکی به انتخابات شورای اسلامی شهر، شهرداری نمی‌تواند با سرپرست اداره شود، گفت: این کار موجب ضربه زدن به توسعه شهری و جلوگیری از روند پیشرفت پروژه ها خواهد بود.

رئیس شورای تامین شهرستان رشت با بیان اینکه تخریب افراد واشخاص در رسانه ها امری غیر اخلاقی است اظهارکرد: استیضاح یکی از ابزارهای شورای شهر بوده و باید به جای بداخلاقی و تخریب ها فضای گفتمان حاکم شود.

فرماندار رشت با بیان اینکه فضای شهری را نباید احساسی کرده و از روند عقلانی خارج کرد، خاطرنشان ساخت: به نفع شورا و شهرداریست که فضا را هدایت کرده تا به یک تصمیم درست برسند و تصمیم درست این است که روند مدیریت شهری ادامه پیدا کرده و استیضاح در حد تذکر باقی بماند.

وی افزود: اجرای برنامه های فرهنگی و هنری  از قبیل ساماندهی دست فروشان و میوه فروشان و ساماندهی حمل و نقل شهری و اجرای طرح ترافیک و راه اندازی بی آر تی و ایجاد فضای سبز و پارک ها از جمله اقدامات بسیار مثبت شهردار رشت است که این حجم پروژه ها همزمان در حال اجرا بوده و همه باید از این روند رو به رشد ابراز خوشحالی کنند.