معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان گفت بیش از چهار و نیم میلیون گردشگر در هفته اول تعطیلات نوروزی در استان گیلان اسکان داشته اند.

حمیدرضا آذرپور معاون امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان در خصوص آمار حضور گردشگر در این استان با تبریک سال نو اظهار داشت: در هفته اول تعطیلات بیش از چهار میلیون و پانصد و هفتاد و چهار هزار نفر در استان گیلان اقامت داشته اند که این رقم نسبت به سال قبل ۴۰ در صد افزایش داشته است.

وی  با بیان اینکه ۸۲۸ هزار و۵۲۵ نفر در روز  اقامت در استان داشته ایم گفت: ۱۷۵۰ واحد گردشگری و۶۵۰ کلاس برای ماندگاری گردشگران در گیلان مهیا شده است و همچنین ۷۲۰ ساعت جشنواره های نوروزی در استان گیلان برای این ایام تدارک دیده شده بود.

معاون  گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان با اشاره به این که گیلان استان پرتردد گردشگری بوده است گفت:این استان در رتبه دوم استان ها از لحاظ تردد گردشگران در دور اول تعطیلات نوروزی بوده است  و پیش بنی می شود با توجه به شرایط جوی شاهد گردشگران بیشتری در دور دوم  تعطیلات باشیم .

آذرپور در پایان به آمار ورود گردشگران خارجی به گیلان نیز اشاره کرد و افزود: ۳۸۵ گردشگر خارجی از کشورهای آلمان، اتریش، استرالیا، هند ،پاکستان، چین آذربایجان و روسیه وارد استان گیلان شده اند.