معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان گفت:تشدید نظارت بر واحدهای اقامتی، پذیرایی و گردشگری گیلان همزمان با بازگشایی این واحد‌ها آغاز شده است.

به گزارش ندای گیلان،حمیدرضا آذرپور، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: فعالیت‌ ویژه اکیپ‌های نظارت برای بررسی وضعیت واحد‌های اقامتی، پذیرایی و گردشگری  همزمان با بازگشایی این واحد‌ها آغاز شده است.

وی افزود: ۴اکیپ ویژه در محور‌های استان بر اساس ضوابط، فرم‌های تدوینی و چک لیست‌های دستورالعمل ابلاغی سفرهوشمند بر همه فعالیت‌های واحد‌های اقامتی، پذیرایی و گردشگری نظارت دارند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: براساس این فرم‌ها و چک‌لیست‌ها همه موارد تخصصی اعم اخذ و نصب مجوز و پروانه بهره‌برداری، رعایت اصول بهداشت محیط، بهداشت فردی، بهداشت و کیفیت مواد غذایی، چگونگی و کیفیت ارائه‌خدمت به گردشگران، نکات ایمنی، امنیتی و انتظامی و موارد و پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با دستورالعمل‌های ابلاغی مورد ارزیابی قرارگرفته‌اند.

آذرپور افزود: واحد‌های اقامتی نظیر هتل، هتل آپارتمان، مجتمع‌های گردشگری-تفریحی، میهمان‌پذیر، خانه‌مسافر و بوم‌گردی و واحد‌های پذیرایی و سفره‌خانه‌های سنتی از جمله اماکنی‌هستند که مورد بازدید قرارگرفته‌اند.

وی تصریح کرد: مردم و مسافران علاوه بر شماره تماس ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ که از سوی اداره کل استان به صورت ۲۴ساعته امکان دریافت شکایات، انتقادات و پیشنهادات را دارد می‌توانند از طریق شماره ۰۹۶۲۹ نیز نسبت به ثبت گزارش‌ها و شکایات در این خصوص اقدام کنند.