معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی گیلان گفت: در شش ماه نخست امسال بیش از ۶۲۶ میلیارد تومان خسارت به صنعت گردشگری گیلان وارد شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حمیدرضا آذرپور با اشاره به آسیب‌های اقتصادی دوران کرونا، اظهار کرد: آسیب مستقیم وارد شده بر صنعت گردشگری گیلان در شش ماهه نخست امسال بیش از ۶۲۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان گیلان افزود: بیشترین بخشی که در دوران کرونا به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی آسیب و ضرر دید، حوزه دفاتر خدمات مسافربری و راهنمایان مسافران بود.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر به طور مستقیم در صنعت گردشگری گیلان فعالیت دارند، گفت: چندین برابر این تعداد نیز در حوزه‌های دیگر فعال هستند لذا حجم آسیب‌های دوران کرونا بر این صنعت بسیار بالا است.

آذرپور با بیان اینکه پیش از شیوع کرونا گیلان جز استان‌های برتر در در بخش گردشگری بود، تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی و سوغات نیز در اوقاتی مانند عید نوروز اول بودیم اما پس از کرونا آسیب‌های زیادی بر این بخش‌ها وارد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان گیلان با بیان اینکه تاب آوری تأسیسات و مدیران ما در دوران کرونا بالا بود، افزود: با وجود تلاش‌های انجام شده و تسهیلات ارائه شده از سوی ستاد مقابله با کرونا که برای حفظ و پایداری صنعت گردشگری انجام شد، برخی دستگاه‌ها همکاری لازم را نکردند.

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در دوران کرونا عنوان کرد: برخوردهای نامناسب بانک‌ها باعث شد که صاحبان هتل‌ها، تأسیسات خود را به اجاره و فروش بگذارند تا با بانک‌ها تسویه حساب کنند.

آذرپور با بیان اینکه تأسیسات گردشگری که بدهی و چک برگشتی دارند نمی‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند، گفت: درخواست ما این است شرایطی فراهم شود تا کسانی که از گذشته بدهی دارند، از تسهیلات دیگر مانند سرمایه در گردش استفاده کنند که این موضوع نیازمند یک عزم ملی است.