سال گذشته ۹۹ فوتی در تصادفات حوزه فومنات ثبت شده که در مجموع ۱۲ درصدی افزایش نسبت به سال ۹۴ دیده می شود.

به گزارش ندای گیلان،رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به ۶۴۹ فوتی در تصادفات درون و برون شهری در سال ۹۴، افزود: در سال گذشته این میزان ۶۲۶ فوتی بوده که با کاهش ۳.۵ درصدی در حوزه تصادفات فوتی دورن و برون شهری در استان همراه بوده است.

حسین محمدپور با اشاره به تصادفات برون شهری، گفت: در این حوزه از ۵۲۷ نفر سال ۹۴ به ۴۹۹ نفر در سال گذشته رسیده ایم که شاهد کاهش ۵.۵ درصدی تصادفات جاده ای در استان هستیم.

وی به حوزه پاسگاه فومنات با تحت پوشش قرار دادن پنج شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۹۹ فوتی در تصادفات ثبت شده که در مجموع ۱۲ درصدی افزایش نسبت به سال ۹۴ دیده می شود.

وی همچنین با اشاره به آمار در سه ماهه نخست سال جاری، تصریح کرد: در مجموع تصادفات درون و برون شهری در حوزه شهرستان فومن با کاهش دو نفری فوتی ها نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه گیلان به برخی از دلایل تصادفات جاده ای در سطح استان گیلان اشاره کرد و یادآورشد: نبود توجه به جلو، نبود توانایی کنترل وسایط نقلیه و راننده، رعایت نکردن حق تقدم و انحراف به چپ چهار علت اصلی تصادفات جاده ای هستند.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت و عابران پیاده بیشترین سهم در تصادفات استان گیلان را به خصوص اختصاص داده اند، افزود: در مجموع ۲۸ درصد تصادفات استان گیلان مربوط به موتورسیکلت سواران و ۲۶ درصد نیز عابران پیاده تشکیل می دهند.

به گفته این مسئول در مجموع ۵۴ درصد تصادفات استان گیلان مربوط به موتور سیکلت سواران و عابران پیاده بوده که خوشبختانه با توجه به آمار در سه ماهه نخست سال جاری با توجه به فرهنگ سازی در بحث حمل نقل و ترافیک شاهد روند کاهش تصادفات توسط این دو عامل هستیم.

وی با بیان اینکه براساس آمار پزشکی قانونی بیش از ۷۰ درصد متوفیان براثر ضربه به سر جان خود را از دست داده اند، گفت: استفاده از کلاه ایمنی توسط موتور سیکلت سواران الزامی است و با هرگونه تخلفی در این حوزه برخورد قاطع صورت می گیرد.