نماینده رودسر و املش با اشاره به اینکه افزایش حامل‌های انرژی در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسیده است، تأکید کرد: این افزایش قیمت باید به تدریج، سالانه و بر اساس میزان تورم اجرایی می شد تا سبب نگرانی برای مردم نشود.

به گزارش ندای گیلان،اسدالله عباسی در همایش تجلیل از بازاریان رودسر با اشاره به اینکه اقتصاد ایران یک اقتصاد بیمار است، اظهار کرد: باید با راهکارهای مناسب و برنامه‌ریزی درست نقص موجود در اقتصاد کشور را برطرف کرد.

وی به میزان مصرف بنزین در کشور نسبت با سایر نقاط جهان اشاره کرد و افزود: ایران در صدر جدول مصرف بنزین در جهان قرار دارد این در حالی است که مصرف در کشورها پیشرفت اندک و قیمت این حامل انرژی واقعی است.

عضو هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت بنزین با درآمد مردم همخوانی ندارد، گفت: متاسفانه هنوز بعد از گذشت ۱۰ سال از اجرایی شدن هدفمندی یارانه به آن هدف مطلوب دست نیافته‌ایم

وی در ادامه با اشاره به اینکه افزایش حامل‌های انرژی در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسیده است، تأکید کرد: این افزایش قیمت باید به تدریج، سالانه و بر اساس میزان تورم اجرایی می شد تا سبب نگرانی برای مردم نشود.

عباسی با بیان اینکه اجرایی کردن یکباره این قانون سبب بروز نگرانی‌هایی در سطح جامعه شده است، افزود: قطعا این افزایش قیمت نباید تأثیر بر قیمت سایر کالاها و یا خدمات مورد استفاده مردم نداشته باشد.

وی تأکید کرد: باید تلاش شود تا این افزایش قیمت بروی زندگی مردم اثرات نامطلوب نداشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اجرای این طرح ۴۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی انجام می شود که باید به مردم بازگردد، ادامه داد: در این راستا و بهره‌مندی از بسته حمایتی ۱۸میلیون خانوار در کشور شناسایی شده که دولت نباید اجازه دهد ریالی از این مبلغ به غیر از این موضوع در جای دیگری هزینه شود./مهر