عباسی در خصوص طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: اجرای این طرح تا حدی شتابزده است و نیاز به تأمل بیشتری دارد و باید بیش از این روی آن کار کارشناسی صورت گیرد تا تبدیل به طرحی پخته و قابل اجرا شود.

به گزارش ندای گیلان،اسدالله عباسی در گفتگویی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات منجر به تقویت پارلمان‌های محلی و شوراهای شهر و روستا می‌شود گفت: این بخش‌ها ملزم می‌شوند که مسائل جزئی حوزه‌های انتخابیه را پیگیری و حل کنند و در مقابل هم نمایندگان مجلس پیگیر مسائل کلان و مهم استانی و ملی باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس افزود:از سوی دیگر معتقدم که روش فعلی کارآمدی‌اش را به مرور از دست می‌دهد و انجام این اصلاحات ضرورت دارد و لازم است که پس از ۴۰ سال با رویکرد جدیدی در مجلس مواجه شویم و نمایندگان باید وقت خود را معطوف به مسائل کلان کنند که این مسئله مستلزم آن است که نمایندگان از دغدغه‌های مربوط به حوزه‌های انتخابیه خود در حدی که امروز شاهدش هستیم، رها شوند و به سمت حل مسائل ملی و استانی حرکت کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه شرایط فعلی به گونه‌ای است که برخی از مقامات دستگاه‌های اجرایی به دنبال آن هستند که مجلس و نمایندگان را دور بزنند گفت:از آنجایی هم که نمایندگان مطالبات استانی و محلی خود را با آنان در میان می‌گذارند و خواستار رفع این موارد هستند، در نتیجه بعضاً شاهدیم که به راحتی با برخی از مدیران اجرایی کنار یا آنکه در مقابل آنان کوتاه می‌آیند و این مطالبات استانی منجر به سو استفاده مدیران اجرایی شده است. پس برای افزایش کارایی مجلس باید انتخابات استانی شود.

 

عباسی با تاکید براینکه از آنجایی که تجربه اولمان در این زمینه است، ابهاماتی درباره برگزاری انتخابات و نظارت بر آن وجود دارد و مشخص نیست که بتوانیم به آن اهداف ترسیم شده در این طرح برسیم یا خیر افزود: در واقع اجرای این طرح تا حدی شتابزده است و نیاز به تأمل بیشتری دارد و باید بیش از این روی آن کار کارشناسی صورت گیرد تا تبدیل به طرحی پخته و قابل اجرا شود. همچنین دستگاه‌های اجرایی، قانونگذاری و قضائی باید دست به دست هم دهند و با عزم و اراده فراگیر و به صورت منسجم تلاش کنند که این طرح پخته شود تا شاهد برگزاری انتخاباتی ایده‌آل و در سطح مطلوب باشیم.

وی در اداها در خصوص برجام اظهار داشت: تاریخ مصرف برجام تمام شده است و دیگر بیش از این نباید بازیچه دست غربی‌ها شویم. اروپایی‌ها پس از خروج آمریکا از برجام صرفاً وقت‌کشی کردند و افکار عمومی و مسئولان ما را با وعده‌های توخالی خود به بازی گرفتند. در این شرایط باید از خلف وعده آمریکا و اروپا عبرت بگیریم و پرونده برجام را به کل ببندیم و به دنبال بازسازی گذشته و شروع یک رویه جدید در روابط جهانی خود با تاکید بر مبارزه با استکبار جهانی و توجه به توانمندی‌های داخلی‌مان باشیم.

عباسی گفت:نه تنها الان بلکه در گذشته هم هیچ امیدی به برجام و کشورهای طرف مذاکره نداشتیم چرا که حداقل در ۵۰ سال اخیر به کرات شاهد بودیم که هیچیک از کشورهای طرف مذاکره ما به عهد و پیمانشان پایبند نبودند و همیشه کارشکنی کردند.