معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به افزایش 28 درصدی اعتبارات این اداره کل از تسریع روند فعالیت‌های گردشگری و زیرساختی در این حوزه خبر داد.

نداي گيلان: محمود مشیری گفت: به دلیل اهمیت گردشگری در استان گیلان و لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های این صنعت فعالیت‌های متعددی برای افزایش میزان گردشگران به انجام رسید.
وی به افزایش اعتبارات این اداره کل اشاره کرد و گفت: رشد 28 درصدی اعتبارات در سال93 موجب ساماندهی طرح‌های سالم‌سازی سواحل از جمله ساحل چمخاله، سحرخیز محله لاهیجان، کیاشهر و انبارسر آستانه اشرفیه شد.
این مسئول ساخت کمپینگ گردشگری املش، صیادلر آستارا و قلعه رودخان را از دیگر فعالیت‌های انجام شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان اعلام کرد و افزود: برای ساماندهی پروژه غروق تالش نیز اعتبارات خوبی پرداخت می‌شود.
مشیری توجه به پروژه‌های زیرساختی را از مهم‌ترین اقدامات در سال‌جاری دانست و عملیات زیرساختی در استان شامل روشنایی محور سیاهکل- دیلمان با اعتبار 100میلیون تومان و جاده آسفالته منطقه نمونه گردشگری کیاکلایه با اعتبار 400میلیون تومان در سال‌جاری را از جمله این اقدامات اعلام کرد.
معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان به اعتبارات در حوزه توسعه موزه روستایی استان اشاره کرد و گفت: تاکنون 2میلیارد و پنجاه میلیون تومان جذب شده که به آبرسانی، برق‌رسانی، اطفاء حریق و خانه‌های در دست ساخت این موزه اختصاص یافته است.
وی با ابراز امیدواری از افزایش بودجه در سال94 بیان کرد: اقدامات توسعه گردشگری گیلان با روندی مطلوب در حال اجراست