۲طرح کشاورزی کارخانه آرد با ظرفیت ۴۰۰ تن و سردخانه با ظرفیت سه هزار تن در تالش افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ندای گیلان،مهندس «سیدعلی موسوی» با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و خدمات آن به بخش های مختلف در راستای جهش تولید از افتتاح و بهره برداری ۲ طرح سردخانه و کارخانه آرد در شهرستان تالش خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تالش گفت: همزمان با دومین روز از هفته دولت  یک واحد سردخانه به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع با ظرفیت سه هزار تن در سطح زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت سرت بندی این سردخانه هزار تن می باشد که برای آن ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است تصریح کرد: میزان تسهیلات دریافتی از تبصره ۱۸ سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

موسوی همچنین میزان اشتغال در این سردخانه را ۱۵ نفر به صورت مستقیم اعلام کرد و ادامه داد: این شهرستان دارای ۴۱ واحد سردخانه با ظرفیت ۹۷ هزار تن و اشتغالزایی ۶۳۵ نفر است.

وی در ادامه همچنین از بهره برداری از کارخانه آرد مزرعه زرین آفتاب که مجوز آن در سال ۹۸ از سوی جهاد کشاورزی صادر شده بود خبر داد و اظهار کرد: مساحت ساختمان این کارخانه ۲۳ هزار متر مربع و مساحت ساختمان اداری ۴۸۰ متر مربع است که ظرفیت کل ۴۰۰ تن در روز را داراست.

موسوی بیان کرد: ظرفیت این کارخانه در فاز اول ۲۰۰ تن در روز است که امروز به بهره برداری رسید و فاز دوم هم ۲۰۰ تن می باشد که با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون سه هزار و ۶۰۰ تن سیلو جهت ذخیره گندم احداث شده و ۴ هزار تن سیلو برای فاز دوم در نظر گرفته شده است، افزود: در حال حاضر ۱۶۰۰ تن سیلو جهت ذخیره آرد احداث شده است.

موسوی در ادامه میزان سرمایه گذاری در این بخش را ۷۱ میلیارد تومان و میزان اشتغال فاز اول را ۴۵ نفر عنوان کرد و گفت:مجموع میزان اشتغال فاز اول و دوم ۷۲ نفر در سه شیفت کاری خواهد بود.

گفتنی است، در مراسم افتتاح این طرح ها معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد استان، فرماندار، مدیر جهاد شهرستان و دیگر مسئولین شهرستانی حضور داشتند.