7پروژه شهرداری آستانه اشرفیه با اعتبار 24 میلیارد و 25میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش نداي گيلان: فرماندار آستانه اشرفیه در مراسم بهره‌برداری از این پروژه‌ها با اشاره به محدود بودن درآمدهای شهرداری اظهار کرد: قطعا” ممکن است انتظاراتی در شهرستان وجود داشته باشد که پاسخ داده نشود و این تنگناها انتقاداتی را دنبال داشته باشند که البته نقد چراغ راه پیش روست به شرط اینکه منصفانه باشد.
حسین اسماعیلیان با بیان اینکه وضعیت شهر آستانه اشرفیه برازنده شهروندان نیست و انتظارات بیشتری وجود دارد،افزود: اعتقادم این است که در حوزه اجرا در شهرستان نواقصی وجود دارد که باید با همدلی بیشتر رفع شود.
وی همچنین همراهی و همدلی شورای شهر و شهرداری آستانه اشرفیه را قابل قبول خواند.
فرماندار آستانه اشرفیه خاطرنشان کرد: طرح توسعه حرم آقا سید جلال الدین اشرف (ع) بیش از 13 سال است که زمین گیر شده و به کندی پیش می‌رود و دغدغه ما این است که تا کی باید این پروژه روی زمین بماند؟!
وی ادامه داد: امیدواریم این طرح و طرح‌های مشابه با کمک بخش خصوصی دوباره احیاء شوند و چهره شهرستان را تغییر دهند.
همچنین نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به آگاهی افکار عمومی و حساسیتی که از طرف مردم روی مسائل شهرستان وجود دارد، گفت: مسئولان موظف به پاسخگویی به مردم هستند.
محمد حسین قربانی ضمن اشاره به درآمد محدود شهرداری از صدور پروانه‌ها،عنوان کرد: وقتی کمبود منابع باشد و درآمد شهرداری محقق نشود قطعا” طرح‌های عمرانی انجام نمی‌شود بنابراین بحث توسعه باید با توجه به درآمدها مورد بررسی قرار گیرد.
قربانی بر لزوم توجه به مسائل زیست محیطی تاکید کرد و افزود: بزرگ‌ترین معضل امروز در شهر آستانه اشرفیه وضعیت فاضلاب است و ما امروز درگیر سیستم فاضلاب قدیمی که مربوط به 60سال گذشته می‌شود هستیم.
وی با اشاره به اینکه 8/5 میلیارد دلار برای مهار فاضلاب و آبهای سطحی استان‌های مرزی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: تلاش ما بر این است که گیلان به لحاظ دفع فاضلاب در زمره این استان‌های مرزی قرار گیرد چراکه در این صورت مشکل آب شرب،آب زراعی و فاضلاب تا حدود زیادی حل خواهد شد.
شهردار آستانه اشرفیه ضمن تبریک هفته دولت،این هفته را از برکات نظام جمهوری اسلامی خواند و اظهار کرد: افتتاح پروژه‌های شهرداری با پشتیبانی بی‌دریغ شورا ،فرماندار و نماینده شهرستان بوده است.
علی شفیعی پروژه‌های شهرداری آستانه اشرفیه در هفته دولت را 7پروژه با اعتبار 24میلیارد و25 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: 2میلیارد و 278میلیون ریال از این اعتبار استانی و 21میلیارد و 738 میلیون ریال از اعتبارات داخلی شهرداری بوده است.
وی خاطرنشان کرد: آسفالت کوچه‌ها و معابر شهر با اعتبار11 میلیارد و475 میلیون ریال، لوله‌گذاری و جمع‌آوری آبهای سطحی با اعتبار 1میلیارد و 969میلیون ریال و فرش موزائیک پیاده‌روها با 1میلیارد و 542 میلیون ریال از جمله پروژه‌هایی هستند که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.
شفیعی با بیان اینکه برای لکه‌گیری و آسفالت و بتن‌ریزی معابر شهر3میلیارد و675 میلیون ریال هزینه شده است،افزود: برای احیاء و بهسازی فضای سبز 3 میلیارد و986میلیون ریال، برای بازسازی میادین و رنگ آمیزی جداول1میلیارد و25میلیون ریال و جهت احداث میدان معلم350 میلیون ریال اعتبار گذاشته شد و امروز شاهد افتتاح این پروژه‌ها بودیم.