شهردار انزلی گفت:بيش از 40 هزار پرونده املاكي شهر اسكن شده و در بايگاني ديجيتال قرار گرفته و بزودي نرم افزار شهرسازي راه اندازي مي شود و ارتباط مردم و شهرداري الكترونيكي مي شود

به گزارش ندای گیلان از انزلی،رضا پورشعبان در نشست خبری  شهرداری و شورای شهر این شهر اظهار کرد: اين كه پذيرفته ايم با هم و دركنار هم باشيم، با هم حرف بزنيم، و علارغم اختلاف نظر ها به نقطه مشتركي برسيم بسيار جاي خرسندي دارد و بايد بياموزيم با هم بودن رمز پيشرفت ماست.

شهردار بندرانزلي  گفت : شوراي شهر تبلور خاص  يك نهاد اداري  است و با وجود اينكه هنوز بيش از دو دهه از عمر آن نمي گذرد در جهت تحقق خواسته هاي مردم با شهرداري همكاري همه جانبه دارد.
وي افزود براي دست يافتن به  توسعه پايدار شهر، ما با دو نگاه درون سازماني و برون سازماني اقداماتي ساختاري انجام داديم ، در ابتداي شروع كارم در سمت شهردار متوجه شدم كه بدون وجود زيرساخت ها نمي توانيم به اهداف خود برسيم و در طي اين دوره سه ساله اقداماتي كه انجام داديم به گونه اي بود كه در 10 سال آينده ما رابه نقطه توسعه پايدار نزديك نمايد.

از جمله اقدامات درون سازماني ، اصلاح ساختار سازماني شهرداري بندرانزلي بود، تا زماني كه سازمان ساختار چابك نداشته باشد نمي تواند پاسخگو باشد  ، ساختار سنتي و قديمي شهرداري پاسخگوي نياز ما نبود ، لذا يكي از اقدامات اوليه ما تدوين ساختار جديد شهرداري بود كه پس از پيگيري فراوان و دو سال تلاش، شش ماه پيش از وزارت كشور چارت جديد به ماابلاغ شد

 

در چارت جديد تمام پست هاي كارگري حذف شده و 232 پست تخصصي ايجاد شده ، سه معاونت تخصصي و 12 اداره زير نظرآنها و 6 اداره زير نظر مستقيم شهردار ، واحد انفورماتيك  همزمان با اصلاح ساختار سازماني ايجاد شد ، اين در حالي است كه پيش از اين شهرداري حتي يك كارشناس كامپيوتر نداشت !

در اين ساختار منابع انساني حرف اول را مي زند ، توسعه هر سازمان در گرو منابع انساني آن دارد ، در ساختار جديد شهرداري با احترام به مديران قديمي مديران جوان را پرورش داديم .

دو شاخص عمده ديگر ايجاد ساختار مديريت شهرسازي و بايگاني ديجيتال شهرداري است ، بيش از 40 هزار پرونده املاكي شهر اسكن شده و در بايگاني ديجيتال قرار گرفته و بزودي نرم افزار شهرسازي راه اندازي مي شود و ارتباط مردم و شهرداري الكترونيكي مي شود.شاخص دوم  اجراي GIS  در بندرانزلي است و در همين جا اعلام مي كنم شهر بندرانزلي به عنوان پايلوت GIS  استان انتخاب شده است.

در بخش برون سازماني ، تعاملي كه با ادارت و سازمان ها خصوصا شوراي شهر داشتيم موجب شد در فضايي آرام به انجام وظايف خود بپردازيم  در طی این دوره سه ساله،که مشکلات بسیار زیادی در سطح کل کشور به سبب وجود تحریم های خارجی حکم فرما بود،30 میلیارد تومان پروژه هاي شهري در قالب طرح هاي مختلف از جمله بازگشايي معابر ، پروژه خيابان تكاوران، بازگشايي پل ولايت 2 (بيش از 10 ميليارد تومان) ، پارك اختر كاويان ، و بيش از 65 هزار متر مربع كف پوش در سطح شهر اجرا شده است.
و طرح پياده راه سازي خيابان سپه با نظر سنجي مردم و رضايت بيش از 70% ساكنين اين خيابان در دست اجرا است .

شهردار بندرانزلي در ادامه سخنان خود از افتتاح دفتر مطالعات استراتژيك شهرداري خبر دادو گفت در نظر داريم براي اولين بار جرء اولين شهرهايي باشيم كه با تشكيل  گروهي تحقيقاتي از تمام نخبگان شهر دعوت كنيم در بررسي ويژگي هاي شهر و رسيدن به توسعه پايدار ياريگر مجموعه شهرداري و شوراي شهر باشند.
در ادامه شهرام نواری عضو و سخنگوی شوراي شهر در خصوص جلسات شورا در سه سال گذشته آماري ارائه داد و گفت : 64 جلسه غير علني و 17 جلسه غير علني و 393 مصوبه  صادر شده كه بيش از 35% آن عمراني بوده است .

وي افزود شورا با تمام توان خود در خدمت مردم است .

وي در خوصوص نارضايتي عده اي از مردم از طرح جامع جديد شهر گفت :يكي از نقد هايي كه شده اين است كه چرا مشاور طرح جامع اجازه ساخت برج  مثلا در خيابان سي متري را نداده و چرا تراكم هارا كم كرده است من در همين جا اعلام مي كنم كه طرح تفصيلي شهر بندرانزلي به كمك مشاور شركت نقش جهان پارس در حال تهيه مي باشد و اين شركت آمادگي دريافت نظرات تمامي شما شهروندان عزيز را در خصوص مشكلاتي كه طرح جامع تاكنون برايتان ايجاد نموده دارد و در صورت امكان آن را تعديل و تصحيح مي كند.

 

وي همچنين در خصوص خبري كه هفته گذشته در مورد نشست كردن پل انزلي منتشر شد گفت : از شما مردم شريف تقاضا دارم  از انتشار هر خبري كه در فضاي مجازي  قراردارد بدون تحقيق اجتناب كنيد و پيش از آن از ما جوياي صحت و سقم آن شويد.

پيمانكار اين پل در حال تحويل پروژه در ساعت اوج ترافيك بوده كه متاسفانه بدليل عدم هماهنگي با شهرداري اين خبر در رسانه ها منتشر شد.

 

وی  در ارتباط با کمبود پارکینک در سطح شهر و ايجاد یک پارکینگ طبقاتی گفت: از همین تریبون اعلام میکنم که هر کدام از عزیزان بخش خصوصی و عموم شهروندان در زمینه احداث پارکینک طبقاتی قصد همکاری با مجموعه شهرداری و شورای شهر را داشته باشند،شورای شهر انزلی آمادگی کامل در ارتباط با اعطاي  تسهیلات لازم را خواهد داشت.