زاهد با اشاره به اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی به آرامی زمینه های تکفیر شیعی را در ایران فراهم می کند، از خبرنگار صدا و سیما خواست تا عینا جملات وی را منتقل کند و گفت: ” تمام آموزه های صدا و سیما ضد آموزه های اصیل شیعی است!”

ندای گیلان:فیاض زاهد در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، به بیان خاطره ای از رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری و چگونگی انتشار مقاله ای از خود در روزنامه شرق پرداخت و ضمن روشنفکر نامیدن خود، گفت: ” این سرمقاله خیلی سر و صدا کرد و در شبکه های داخلی و خارجی توجه ویژه ای به آن شد. خوشحالم که آن را نوشتم چرا که می خواستم چیزی بنویسم که به عنوان یک روشنفکر مسئولیت تاریخی ام را ادا کرده باشم!”

وی در ادامه با بیان اینکه انتخاب آقای روحانی انتخاب ایده آل ما نبود، گفت: ” اگر انتخاب ایده آل اصلاح طلبان را می خواستیم، آقای خاتمی بود و بعد از اینکه معلوم شد وی نمی آید انتخاب ایده آل ما هاشمی رفسنجانی بود. آقای هاشمی با آن سابقه انقلابی، آن سابقه هوشیاری سیاسی انتخابی بود که اصلاح طلبان می خواستند یک جوری دین خود را به افکار عمومی ادا می کردند!”

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات ما در حوزه سیاست “مَنیت” است، گفت: ” در انتخابات مجلس هم باید از این الگو تبعیت کرد که آن هایی که شانس ندارند توجیه شده و به کنار بروند تا هزینه بی موردی بر جنبش اصلاح طلبی تحمیل نشود و نکته دوم اینکه در انتخابات مجبوریم برای شکل گیری آرمان ها به حداقل ها تن بدهیم”

وی سپس به برگزاری جلساتی در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: ” همانطور که سخنرانی اصلاح طلبان در داخل با هزار نوع محدودیت، ترس و تهدید و پیغام همراه است! در خارج هم ما را عمال جمهوری اسلامی می خواندند و این خودش یک مظلومیت مضاعف است!”

زاهد با اشاره به اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی به آرامی زمینه های تکفیر شیعی را در ایران فراهم می کند، از خبرنگار صدا و سیما خواست تا عینا جملات وی را منتقل کند و گفت: ” تمام آموزه های صدا و سیما ضد آموزه های اصیل شیعی است!”

فیاض زاهد در ادامه با بیان اینکه کلاه بزرگی بر سر همه ما دارد می رود، گفت: ” چیزی که امام خمینی را به عنوان یک مرجع پیشرو که معتقد بود که انسان نمی تواند به مفهوم سیاست بی تفاوت باشد، به مفهوم فقر و غنا بی تفاوت باشد، به مفهوم انسان آزاد اندیش بی تفاوت باشد، تبدیل می کند به یک انسانی که تمام وقت خود را باید یا نگران اینکه آب را از این ور بریزد یا از آن ور بریزد بکند یا پای چپ را چه جوری در توالت بگذارد یا وقت خود را در هیات ها فقط سینه بزند یا فقط در ماه رجب 3 روز برود یک جایی بنشیند و از کار و زندگی اش بزند!!”

وی در ادامه با بیان اینکه مسلمانان بدچشم ترین مردان دنیا هستند، گفت: ” من همه دنیا را دیده ام! چرا ما هر چی مذهبی تریم بد چشم تر می شویم؟ چرا ما هر چه ادعای دینداری می کنیم دروغمان بیشتر می شود؟”

وی سپس با بیان اینکه در دوره جوانی فرصت داشته تا با عرفان آشنا شود، گفت: ” بنده به همراه چند جوان دیگر در 20 سالگی در قبرها می خوابیدیم و این چقدر می تواند تخریب گر روح باشد. این جوانی که از لندن و تونس به خود بمب می بندد تا به بهشت برسد، به چه صورت این کار را می کند؟ بله من گفته ام که ریشه داعش از موساد است. جز اولین کسانی ام که در یک مجله معتبر آمریکایی از من نقل قول شده و خوشحالم! شاید در دنیا از اولین کسانی ام که می گویم ریشه داعش می تواند به اسرائیل برگردد.”

وی سپس با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: ” به نظر بنده مذاکرات به نتیجه می رسد چرا که هم ایران و هم آمریکا به این مذاکرات نیازمند است. وضعیت ما بغرنج تر از طرف غربی است اما آن ها هم به این توافق نیازمندند.”

وی در پایان با بیان اینکه امام جمعه ها و برخی مقامات دسته گل هایی به آب می دهند، به اظهارات آیت الله جنتی در خصوص مرگ ملک عبدالله اشاره کرد و آن را یک فاجعه دانست و گفت: ” وزیر امور خارجه ما هم در آن مراسم بود. این کاری است که در آموزش دینی ما نیست”