یک نماینده دموکرات آمریکا طرح استیضاح «دونالد ترامپ» را به اتهام «ممانعت وی از اجرای عدالت در روند تحقیقات پیرامون مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا» به کنگره تسلیم کرد.

به گزارش ندای گیلان،به نقل از وبگاه خبری هیل، «براد شرمن» نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا در کنگره آمریکا روز چهارشنبه به طور رسمی طرح استیضاح رئیس جمهور آمریکا را به مجلس نمایندگان این کشور تسلیم کرد.

در این طرح، دونالد ترامپ متهم است که با کارشکنی و اشکال تراشی از اجرای عدالت در روند تحقیقات دولت فدرال پیرامون مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا ممانعت کرده است.

براد شرمن در طرح پیشنهادی خود استدلال می کند که در بحبوحه انجام تحقیقات پیرامون تبانی احتمالی میان تیم انتخاباتی ترامپ و مقامات روسیه به منظور تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، اِخراج ناگهانی «جیمز کومی» رئیس پیشین اِف بی آی در ماه مه از سوی ترامپ مانعی بر سر راه اجرای عدالت و «جرم و تخطی شدید از قانون» بشمار می رود.

این نماینده دموکرات کنگره آمریکا در دفاع از طرح پیشنهادی خود به ادعاهای جیمز کومی مبنی بر اِعمال فشار ترامپ بر او برای توقف تحقیقات اِف بی آی در خصوص «مایکل فلین» مشاور پیشین و برکنار شده امنیت ملی کاخ سفید و همچنین روایتهای متفاوت ترامپ از چرایی اِخراج کومی استناد کرد.

احتمال اندکی وجود دارد که طرح استیضاح براد شرمن در مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوریخواهان است، به موفقیت دست یابد.

با این حال، این نماینده دموکرات ابراز امیدواری کرد که معرفی این طرح به مثابه دادن یک اخطار به کاخ سفید و پایه گذاری یک روند قانونی در مسیر طولانی اِقناع جمهوریخواهان به برکناری ترامپ باشد.

شرمن در این باره گفت که وی می خواهد «برای محافظت از آمریکا در برابر سوء استفاده از قدرت، مانع تراشی بر سر راه اجرای عدالت، و عدم صلاحیت به دلیل اقدامات جاهلانه و تبعیت از امیال آنی، یک فرآیند طولانی را آغاز نماید».

این نخستین بار است که یک قانونگذار عضو کنگره طرح استیضاح دونالد ترامپ را پیشنهاد می دهد. این درحالی است که اعضای دموکرات کنگره آمریکا همچنان در حال بحث و گفتگو پیرامون عاقلانه بودن این اقدام تحت شرایط کنونی هستند.

گفتنی است که برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا، کسب اکثریت آراء در مجلس نمایندگان الزامی است؛ مجلسی که در حال حاضر تحت کنترل جمهوریخواهان است.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید با انتقاد شدید از این اقدام نماینده دموکرات کنگره گفت: «فکر می کنم که این طرح [استیضاح] کاملاً مضحک و بدترین نوع بازی سیاسی است».