رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه تلاش است تا از بخش خصوصی به‌عنوان یک نیرو محرکه مهم در حوزه‌های اقتصاد، تجارت و تولید حمایت شود بیان کرد: در حال حاضر اقتصاد کشور با رکود مواجه است.

به گزارش ندای گیلان،رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه شهرستان آستارا ظرفیت بسیار مطلوبی در توسعه تجاری و ایجاد روابط اقتصادی با خارج از مرزها دارد خاطرنشان کرد: شهرستان آستارا در استان گیلان دروازه طلایی ورود به اروپا محسوب می‌شود.

دلق‌پوش موقعیت جغرافیایی این شهرستان را در مسیری استراتژیک و تعیین‌کننده عنوان کرد و ابراز داشت: با ایجاد تعامل مناسب بین بخش خصوصی و دولتی در این شهرستان، باید بستری مناسب را برای فعالیت فعالان اقتصادی ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه به‌منظور فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی باید بازارچه‌های مرزی مشترک و پیله‌وری در آستارا احیاء و تقویت شود تصریح کرد: توجه به راهکارهای عملی دولت برای تعامل مطلوب با بخش خصوصی اقدامی راه‌گشا است.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه تلاش است تا از بخش خصوصی به‌عنوان یک نیرو محرکه مهم در حوزه‌های اقتصاد، تجارت و تولید حمایت شود بیان کرد: در حال حاضر اقتصاد کشور با رکود مواجه است.

دلق‌پوش با تاکید بر اینکه امروز بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدی با مشکلات گسترده‌ای رو به رو هستند خاطرنشان کرد: ایجاد راهکارهای مناسب و تلاش بی‌وقفه برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و تولیدی کشور در تمامی ابعاد ادامه دارد.

وی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسب در استان گیلان را گسترده دانست و با بیان اینکه مرز زمینی‌، دریایی و هوایی استان گیلان ظرفیتی منحصر به فرد برای استان محسوب می‌شود تصریح کرد: تجار منطقه باید از ظرفیت خط آهن آستارا آستارا به نحو شایسته‌ استفاده کنند.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان گیلان فراهم کردن زیرساخت‌های فکری در توسعه اقتصادی را مهم‌تر از زیرساخت‌های کاری بیان کرد و گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های فکری در بسیاری از مواقع کارگشا و عاملی در برون رفت از مشکلات است.

دلق‌پوش مرز آستارا را نزدیک‌ترین مسیر به اروپا و آسیای میانه عنوان کرد و با اشاره به اینکه بهره‌برداری از خط آهن می‌تواند اقتصاد استان گیلان را متحول کند گفت: با تکمیل راه آهن قزوین – رشت آستارا و کریدور شمال – جنوب‌، تحولی عظیم در عرصه حمل کالا و مسافر استان گیلان ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پازل توسعه اقتصادی استان گیلان با اتمام خط آهن رشت- آستارا‌ تکمیل می‌شود خاطرنشان کرد: با افتتاح خط آهن رشت آستارا ایران اسلامی علاوه بر بهره‌مندی از بازار بکر 400 میلیون دلاری حاشیه دریای خزر، رژیم صهیونیستی را از دسترسی و تصاحب این بازار مایوس می‌کند.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان گیلان با تاکید بر اینکه رفع موانع برای تجار از مهمترین راهکارهای کسب بازارهای منطقه محسوب می‌شود بیان کرد: با ایجاد بسترهای مناسب و راهکارهای عملی باید دغدغه‌های تجار و فعالان اقتصادی را کاهش داد.

وی از تشکیل طرح بزرگ صادراتی در استان گیلان خبر داد و با تاکید بر اینکه شهرستان آستارا می‌تواند پایلوت بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی در منطقه باشد افزود: استان گیلان از تعامل با سایر استان‌ها و شناسایی نیازهای اقتصادی آنها و معرفی قابلیت‌های گیلان غافل شده است.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه معرفی قابلیت‌های گیلان و شناسایی نیازمندی‌های استان‌های همسایه در دستور کار قرار می‌گیرد تصریح کرد: نبود پایانه میوه، تره بار و محصولات کشاورزی یک خلاء در استان گیلان محسوب می‌شود.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه روسیه و سایر کشورهای منطقه آب و هوایی سردسیری داشته و نیازمند میوه و محصولات کشاورزی تازه باغی هستند خاطرنشان کرد: با توجه به این امر، ساز و کار توسعه صادرات محصولات کشاورزی باید در استان گیلان فراهم شود.