شرکت کنندگان در اجلاس جهانی امنیت انرژی با استقبال گسترده از امضای توافقنامه وین و شرایط مناسب ایجاد شده در فضای بین المللی، بازار ایران را دارای جذابیت های فراوانی برای سرمایه گذاری دانستند.

 به گزارش نداي گيلان: در اجلاس جهانی امنیت انرژی که به میزبانی شهر سئول پایتخت کره جنوبی برگزار شد، علاوه بر ایران، نمایندگانی از شرکت های بزرگ تجاری و انرژی دنیا نیز حضور داشتند و شرکت کنندگان از علاقه خود برای حضور در بازار ایران خبر دادند.
خبرگزاری یونهاپ روز چهارشنبه در گزارشی با اشاره به برگزاری این اجلاس بین المللی به نقل از «علی اصغر عرشی» یکی از مسوولان وزارت نفت کشورمان که در این نشست حضور داشت، نوشت: تهران از سرمایه گذاری کره ای ها در ایران به شدت استقبال می کند.
وی افزود که بخش های نفت و گاز با مخاطرات پایین و سودآوری بالا می تواند یکی از جذابترین بخش سرمایه گذاری در دوران پساتحریم نه برای کره ای ها بلکه برای بازرگانان و شرکت های سراسر جهان در ایران باشد.
یونهاپ همچنین اعلام کرد: تازه ترین بررسی ها از اظهارنظرهای کارشناسان حکایت از آن دارد که ایران بازاری جذاب برای شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی است و فرصت ایجاد شده می تواند برای کره ای ها از هر حیث مناسب تر باشد.
همچنین در اجلاس جهانی امنیت انرژی در سئول تاکید شده که ایران می تواند به یکی از بزرگترین تامین کننده منابع انرژی اعم از نفت و گاز برای کره جنوبی تبدیل شود.
یونهاپ در بخش دیگری از گزارش خود آورده است: شرکت ها و سرمایه گذاران این کشور بسیار علاقمند به حضور در بازار ایران هستند به گونه ای که پس از توافق وین نیز شرکت های بی شماری از بخش های مختلف صنعتی و انرژی کره خواستار حضور فعال در طرح های سازندگی ایران شده اند.
روزنامه «کوریا هرالد» نیز در گزارشی اعلام کرد: توافق وین بازار ایران را به روی جهان گشود و در دوران پساتحریم اتفاقات خوشایند زیادی در اقتصاد ایران رخ خواهد داد که کره نمی خواهد از این قافله عقب بماند.
کره جنوبی میزان سرمایه گذاری مورد نیاز ایران برای توسعه بخش نفت را نزدیک به 173 میلیارد دلار برآورد کرده است.
گفتنی است، در اجلاس جهانی امنیت انرژی در شهر سئول، طرح های نفت، گاز، انرژی و پتروشیمی ایران برای شرکت کنندگان از جمله شرکت ها و سرمایه گذاران کره ای و کشورهای دیگر تشریح شد.