مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: استفاده بهینه در مصرف آب تنش آبی منطقه را کاهش می‌دهد.

ندای گیلان:مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ مصرف آب نیاز به مشارکت همگان دارد، گفت: استفاده بهینه در مصرف آب تنش آبی منطقه را کاهش می‌دهد.

محمدعلی فرامینی در نشست گرامیداشت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار کرد: اول تا هفتم تیرماه هر سال هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه آب مایع حیات‌بخش و ضروری در زندگی تمام موجودات زنده است، تصریح کرد: صرفه‌جویی در مصرف این مایع حیات باید در جامعه به فرهنگ تبدیل شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی گیلان با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در صرفه‌جویی از مصرف آب تصریح کرد: زنگ بحران کم‌آبی در کشور به صدا درآمده و رعایت الگوی صحیح مصرف و مدیریت آب می‌تواند استفاده از این منبع حیات‌بخش را پایدار کند.

فرامینی آب را یکی از مولفه‌های توسعه‌یافتگی دانست و خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های فرهنگی استان باید برای آموزش استفاده بهینه از مصرف آب بسیج شوند تا تنش آبی در منطقه کاهش یابد.

وی نقش رسانه‌ها در ترویج مصرف بهینه آب را مهم دانست و گفت: مبلغان نیز به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان می‌توانند نقش مهمی در ترویج مدیریت مصرف آب داشته باشند.

مدیر عامل آبفار گیلان تبیین ابعاد مختلف آب به‌ویژه از طریق رسانه ملی را امری ضروری خواند و یادآور شد: مصرف درست آب و نهادینه شدن این فرهنگ نیازمند مشارکت و همکاری نهادهای مربوطه است.

به گفته وی، دستگاه‌های فرهنگی با اجرای برنامه فرهنگی و آموزشی مختلف می‌توانند نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب ایفا کنند.

فرامینی با اشاره به اینکه نیاز آب شیرین ایران به عنوان یکی از کشورهای پهناور دنیا در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی بسیار فراوان است، خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در مصرف این ماده حیات‌بخش فرصت استفاده از آب برای نسل‌های آینده را فراهم می‌کند.

وی متذکر شد: با مصرف بهینه آب و هدایت درست آن به بخش کشاورزی می‌توان نیاز مواد غذایی داخلی را تامین کرد و از فعالیت‌های اقتصادی مناسب و ساماندهی اقتصاد کشور بهره‌مند شد.