نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی از برخورداری تمامی روستاهای رشت از آب شرب سالم خبر داد.

دکتر محمدصادق حسنی جوریابی یکی از سه نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی است که در حال حاضر عضو شورای مرکزی فراکسیون امید و کمیسیون کشاورزی مجلس است.
با توجه به سوابق اجرایی وی در حوزه مالی و مسئولیت‌های گوناگون مالی در وزارت اقتصاد و دارایی در ابتدای این دوره مجلس به عضویت در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درآمد که با توجه به عدم حضور هیچکدام از نمایندگان گیلان در کمیسیون مهم کشاورزی و با توجه به گره خوردن ماهیت گیلان به کشاورزی، وی جهت احقاق حقوق کشاورزان از کمیسیون اقتصادی انصراف داده و به کمیسیون کشاورزی پیوست که تاکنون توانسته منشاء خیری برای احقاق حقوق کشاورزان باشد که آخرین آن طی هفته گذشته لغو ممنوعیت صادرات چای توسط وزارت صمت بود.
در زیر گفت و گوی ندای گیلان با محمد صادق حسنی را می خوانید:
ندای گیلان: اهم فعالیت های عمرانی که با پیگیری شما در سطح شهرستان رشت محقق شده است، چیست؟
در ابتدا باید عرض کنم که وظیفه مجلس قانونگذاری، نظارت و مدیریت کارها برای انجام قانونی امور است و امورات اجرایی باید توسط قوه مجریه و دولت انجام پذیرد. اما با توجه به سنتی که از گذشته مرسوم بوده بنده نیز در این راستا قدم برداشته ام که از جمله این مهم پیگیری چهاربانده کردن جاده سراوان- سنگر-کوچصفهان-لشت نشا و زیباکنار است که بعنوان تنها قول انتخاباتی بنده و آرزوی دیرینه خودم نیز بوده است.
با توجه پیگیری های مکرر بنده در دو سال گذشته از سوی وزارت راه و شهرسازی و علی رغم شرایط خاص اقتصادی کشور اخیراً موافقت اولیه چهار بانده کردن این مسیر را از وزارت راه  شهرسازی دریافت کردم که این اقدام یکی از مطالبات به حق مردمی سه بخش بزرگ شهرستان رشت بود.
اجرای این پروژه می تواند در توسعه گردشگری و بوم گردی شهرستان رشت نقش مهمی را ایفا کرده و در درآمد اقتصادی مردمان این مناطق نقش موثری داشته و موجب کاهش مسیر و ترافیک و خطرات این مسیر پر تردد برای مردم شهرستان رشت و استان گیلان و سایر مسافران شود.
ندای گیلان: نظر شما در رابطه با قانون منع بازنشستگان و جوانگرایی در سطح استان و کشور چیست؟
تصویب قانون منع استفاده از بازنشستگان یکی از بزرگترین اقدامات بنده در دوره نمایندگی مجلس ام بوده است که تلاش کردم تا نقش موثری در آن داشته باشم. اعتقاد بنده استفاده از جوانان در رده های مدیریتی است. من این را ریسک نمی دانم. ما قطع الرجال نداریم. مدیری یا وزیری وجود دارد که مانند مهره شطرنج جابجا می شود، در این شرایط نامساعد مملکت مردم تحت فشار هستند و این نتیجه مدیرانی است که 40 سال تغییر نکرده اند و بدبختی و فلاکت را نصیب مردم کرده اند.
حملات زیادی به استاندار گیلان به جهت انتصاب 4 بخشدار جوان و لایق صورت گرفت که برخی از این بخشداران جوان تاکنون در حد فرماندار رشت عملکرد مثبتی از خود نشان داده اند.
از استاندار گیلان به جهت این حرکت انقلابی در انتصابات و جوانگرایی تشکر می کنم و تقاضا دارم در این راستا بدون توقف عمل کند.
ندای گیلان: با توجه به سوابق اقتصادی و مالی شما چگونه به کمیسیون کشاورزی پیوستید و چه اقداماتی برای کشاورزان استان و شهرستان رشت در این کمیسیون داشته اید؟
بنده با دکترای اقتصاد و 28 سال سابقه در وزارت اقتصاد و دارایی طبیعتاً باید در کمیسیون اقتصاد می بودم و بدنبال بنده هم بودند. ولی چون به کشاورزان در جهت احقاق حقوق‌شان قول داده بودم و چون تحصیلات بنده اقتصاد است و در اقتصاد کشاورزی تحقیق می‌کردم در اولین حرکت ممنوعیت واردات برنج در سال 95 را پیگیری کردم که به نتیجه رسید.
اخیراً نیز با پیگیری های اکید بنده رفع ممنوعیت صادرات چای داخلی صورت پذیرفت که این مهم یک مژده برای دست اندرکاران صنعت چای است.
ندای گیلان: نظر شما درباره مدیریت شهری کلانشهر رشت و نداشتن شهردار چیست و حضرتعالی در جایگاه قانونگذاری چه انتظاری از اعضای شورای اسلامی شهر دارید؟
بنده تا به الان در مورد این بحران که بگوش می رسد هیچ کجا صحبت نکرده ام و معتقدم هر کس اگر کار خودش را درست انجام دهد وضعیت کنونی بدین شکل نخواهد بود.  از لحاظ قانونی بنده حق دخالت در کار شورا را ندارم.  شورا توسط مردم و شهردار توسط شورا انتخاب می شود.  بجهت اینکه نماینده مردم رشت هستم و باید از حقوقشان دفاع کنم با بیشتراعضاء بصورت مشورتی صحبت کردم و باز خواهشمندم که کسی را انتخاب کنند تا بتواند مشکلات شهر را برطرف کند.
در انتخاب شهردار فنی بودن شخص منتخب را اولویت قرار دهند و کسی را انتخاب کنند که در امورات شهری سیاسی کاری نکند.
معتقدم شهردار بودن ایثار و عشق می طلبد، امیدوارم اعضای شورا کسی که شایسته است انتخاب کنند و بنده بعنوان نماینده موظفم در حل مشکلات شهر کمک رسان شهردار و اعضای شورا باشم
ندای گیلان: عملکرد دکتر نوبخت را چگونه ارزیابی می کنید؟
دکتر نوبخت افتخار گیلان است. وی زمانی در این جایگاه قرارگرفت که وضعیت درآمدی ما در کل کشور شرایط خوبی نداشت.
طرح هایی که در حال اجرا است توسط دکترنوبخت مورد حمایت بوده و در حد توان کمک رسانی صورت می گیرد.
متاسفانه اعتبارات بنحوی است که پاسخگوی نیازما نیست و تلاش دکتر نوبخت بر این است که تا جایی که می تواند به گیلان کمک نماید. ما می گوییم نوبخت کاری برای استان انجام نمی دهد. باید واقعیت را دید که واقعاً دست او خالی است اما علی رغم این مشکلات در چهارچوب اعتبارات برای گیلان بسیار خوب و عالی عمل می کند.
ندای گیلان:میزان مراجعات مردمی به دفتر شما و سطح انتظارات آنان چیست ؟ 
وظیفه ما نظارت بر عملکرد مدیران است. ما زبان گویای مردم هستیم وباید مشکلاتشان را به مدیران انعکاس داده و پیگیر مطالبات به حق آنان باشیم. بزرگترین مشکل مردم بیکاری است که متاسفانه نتوانستیم اقدامی شایسته در این حوزه انجام دهیم. بحث ایجاد اشتغال زیر نظر اداره خاصی نیست .زیر ساختهای مملکت ما شرایط مناسبی برای ایجاد اشتغال ندارد.
ندای گیلان: اگر اقدامات دیگری برای مردم شهرستان رشت انجام داده اید، بفرمایید؟
دریافت تخصیص اعتبار 300میلیون تومانی برای هرکدام از شهرداری‌های لولمان، خشکبیجار و سنگر شهرستان رشت و پیگیری وضعیت آب شرب روستایی مردم با توجه به وضعیت بسیار بد آب شرب روستایی رشت نسبت به کل کشور و پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصدی طرح آبرسانی روستاهای رشت به روش BOT و وجود مشکل در احداث خط انتقال تصفیه آب با پیگیری‌های ویژه و حمایت‌های دکتر نوبخت قرارداد این خط انتقال در حال انجام است که تا 8 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و تمامی روستاهای شهرستان رشت از آب شرب با کیفیت برخوردار خواهند شد.