گیلان بیش از هرچیز به برنامه نیاز دارد و سالاری باید برنامه های خود را برای گیلان اعلام کند.

یادداشت  -رضا احمدی سراوانی :اکنون بیش از 4 ماه از انتصاب سالاری به عنوان استاندار گیلان می گذرد. زمانی که وی باید توانسته باشد به شناختی از توانمندی ها و تنگناهای گیلان دست یابد.
هر چند برای بررسی عملکرد سالاری به زمان بیشتری نیاز است و باید تا اولین سالروز انتصاب وی صبر کرد اما بی گمان اکنون باید از او شاهد ارائه برنامه هایی باشیم که ترسیم آینده حداقل 4 ساله گیلان تحت مدیریت وی را روشن سازد. سالاری باید اکنون به صراحت اعلام کند که برای کشاورزی، صنعت، گردشگری، خیل بیکاران، جوانان و مشکلات اجتماعی این استان چه برنامه ای دارد.
استاندار گیلان طی 4 ماه گذشته در موقعیت های مختلف سخنان گوناگونی درباره بایدها گفته است اما این سخنان بیش از هر چیز نشانگر وضعیت موجود و توصیه هایی برای بهبود امور بوده است. سخنانی که باید تبدیل به برنامه شده و قابلیت اجرایی بیابند تا از این طریق رسانه ها نیز بتوانند به پرسشگری و ارزیابی دقیق عملکرد وی در تحقق برنامه هایش بپردازند.
استان گیلان برای رهایی از مشکلاتی که گریبانگیر آن شده نیازمند برنامه ای جامع و کاربردی است. برنامه ای که بتواند پروژه های نیمه تمام و معطل مانده بزرگ این استان را تکمیل کند، اقتصاد به رکود کشیده شده آن را نجات دهد، به فرهنگ و هنر استان جانی تازه بخشد، گردشگری آن را از مشکلات زیرساختی و اعمال سلیقه ها رها سازد، محیط زیست آسیب دیده و بحران زده گیلان را نجات دهد، صنعت، کشاورزی و آسیب های اجتماعی استان را درمان کند و…
گیلان بیش از هرچیز به برنامه نیاز دارد و سالاری باید برنامه های خود را برای گیلان اعلام کند.