۱۴ اکتبر برابر با ۲۲ مهرماه در تقویم بین المللی روز جهانی استاندارد نام گرفته است.

به گزارش ندای گیلان: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان به بهانه این مناسبت  اظهار داشت: به طور معمول در این روز پیامی از سوی سازمان بین المللی استاندارد به کشورهای عضو صادر می‌شود تا وحدت رویه بین کشور‌ها در زمینه استاندارد حاکم گردد.

محمدعلی یوسفی با بیان اینکه استاندارد‌ها از اساسی‌ترین و مهم‌ترین اصول برای جلب اعتماد عمومی به شمار می‌روند، افزود: استاندارد گذاری راهکاری برای مقابله با بی‌ثباتی‌ها و چالش‌های تولید کالا و خدمات است.

وی ادامه داد: سازمان بین المللی استاندارد با مشورت گرفتن از تمامی کشورهای عضو، چهارچوب‌های استاندارد را مشخص می‌کند.

یوسفی با بیان اینکه استاندارد باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا در همه کشور‌ها قابلیت اجرا داشته باشد، عنوان کرد: در اصل ۴۴ قانون اساسی بر توسعه و ارتقاء استانداردهای ملی تاکید شده است و در منویات مقام معظم رهبری نیز به این مسئله سفارش شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان کیفیت را حق مصرف کننده دانست و خاطرنشان ساخت: رساندن سطح کیفیت به استاندارد، تکلیفی بر دوش تولید کننده است.

وی از برپایی نمایشگاه استاندارد در گیلان خبر داد و افزود: از ۲۰ لغایت ۲۳ مهرماه این نمایشگاه در محل نمایشگاه فرش گیلان تعبیه شده است.

یوسفی با بیان اینکه از ۲۲ تولید کننده بر‌تر استان تجلیل خواهد شد، گفت: تمامی این اقدامات برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ استاندارد در جامعه است.