رئيس اداره راه و شهرسازي فومن گفت: 18 مورد دكه و آلاچيق و 175 مورد بنر تبليغاتي و داربست غيرمجاز در فومن جمع‌آوري شد.

ندای گیلان:رئيس اداره راه و شهرسازي فومن گفت: 18 مورد دكه و آلاچيق و 175 مورد بنر تبليغاتي و داربست غيرمجاز در فومن جمع‌آوري شد.

 نيما شفقي امروز در جلسه رفع تجاوز راه و شهرسازي فومن گفت: به منظور ارتقای ايمني مسير، محورهاي ارتباطي فومن از ساخت و سازهاي غيرمجاز و مشاغل مزاحم جمع‌آوري شد.

وی اضافه کرد: به منظور جلوگيري از سوانح رانندگي و افزايش ضريب ايمني، ساماندهي حريم راه‌ها و جلوگيري از ساخت و ساز غيرمجاز، طرح جمع‌آوري سازه‌هاي غيرمجاز در دستور كار قرار گرفت.

شفقی با تأكيد بر لزوم حفظ و مراقبت از حريم راه‌ها گفت: ساخت و سازهاي غيرمجاز در حريم راه، ايمني مسير را به خطر مي‌اندازد و حفظ و نگهداري حريم راه‌ها از اولويت‌هاي اساسي در ارتقاي ايمني راه‌ها محسوب مي‌شود.

وي افزود: در راستاي اجراي اين طرح مهم طي سه ماه اخير، اكيپ حفاظت از حريم راه‌هاي اين اداره با همكاري دستگاه قضايي و ضابطين مامور و عوامل راهداري نسبت به جمع‌آوري سازه‌هاي فصلي غيرمجاز، در محورهاي فومن – رشت، فومن – صومعه‌سرا، فومن – شفت، فومن – قلعه رودخان و فومن – ماسوله اقدام کردند.

رئيس اداره راه و شهرسازي فومن ادامه داد: همچنین از حضور دست‌فروشان در حريم محورها، ساخت دكه‌ها، نصب تابلوها و بنرهاي تبليغاتي ممانعت بعمل آمد.

وی افزود: در اين مدت 19 مورد ساخت و ساز غيرمجاز تخريب شد و 18 مورد دكه و آلاچيق و 175 مورد بنر تبليغاتي و داربست غيرمجاز جمع‌آوري شد.