جنگنده‌های ترکیه بار دیگر با ورود به حریم هوایی عراق پایگاه‌های پ.ک.ک را در کوهستان‌های اقلیم کردستان عراق بمباران کردند.

سرویس حقوقی و نظامی ندای گیلان:ارتش ترکیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور پایگاه‌های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) را در کوهستان‌های متین در استان دهوک عراق و همچنین پایگاه‌های این گروه در استان سیرناک واقع در جنوب شرق ترکیه را هدف قرار دادند.

ارتش ترکیه اعلام کرده است که هدف از این حملات نجات یکی از پایگاه‌های ژاندارمری ترکیه بوده که در معرض تیراندازی نیروهای پ.ک.ک در کوه‌های واقع میان ترکیه و عراق قرار گرفته‌ بود.

همچنین نیروهای امنیتی ترکیه 9 تن از اعضای پ.ک.ک را که “قصد حمله به مراکز پلیس در شرق ترکیه را داشتند” بازداشت کرده‌اند.

درگیری‌هایی نیز میان پلیس ترکیه و نیروهای پ.ک.ک در شهر کردنشین دیاربکر واقع در جنوب شرق این کشور رخ داد.

ترکیه از چند روز پیش عملیات نظامی و امنیتی گسترده‌ای را در داخل و خارج از کشور علیه پ.ک.ک و داعش آغاز کرده است و در راستای این عملیات پایگاه‌های پ.ک.ک در شمال عراق و پایگاه‌های داعش در مرز با سوریه را هدف قرار داده است.

مقامات محلی ترکیه در استان کلس در جنوب این کشور نیز تصمیم گرفته‌اند تا چهار منطقه در مرز با سوریه را به دلایل امنیتی برای یک هفته بسته اعلام کنند.

به گفته مقامات محلی ترکیه هدف از این اقدام حمایت از اوضاع امنیتی در مرزها در روزهای اخیر و حمایت از شهروندان و از بین بردن تهدیدات است.

روز گذشته نیز کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمایت خود را از عملیات نظامی ترکیه اعلام کردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دیروز گفت که با وجود ادامه حملات علیه ترکیه هیچ گونه صلحی با کردها ممکن نیست.

منبع: اسکای نیوز