مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خواستار خارج کردن اعتبارات ناجیان غریق از بودجه این سازمان شد و گفت: اداره ورزش و جوانان متولی ناجیان غریق گیلان نیست.

ندای گیلان:مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خواستار خارج کردن اعتبارات ناجیان غریق از بودجه این سازمان شد و گفت: اداره ورزش و جوانان متولی ناجیان غریق گیلان نیست.

مسعود رهنما عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به اینکه با توجه به عملکردها امسال غریق نداشتیم، اظهار کرد: سال گذشته اگر کمک استانداری نبود در مورد ناجیان غریق با بحران مواجه می‌شدیم.

وی خواستار خارج کردن اعتبارات ناجیان غریق از بودجه اداره‌کل ورزش و جوانان گیلان شد و افزود: 800 میلیون تومان برای ناحیان غریق در ردیف اعتباری ورزش و جوانان استان در نظر گرفته شده اما این سازمان متولی ناجیان غریق نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، آموزش نیروی کارآمد و آموزش‌دیده را از برنامه‌های این سازمان خواند و بیان کرد: وظیفه داریم نیروهای آموزش‌دیده را در اختیار ستاد ساماندهی دریا بگذاریم.

رهنما با بیان اینکه اگر 800 میلیون تومان اعتبار ناجیان غریق از ردیف بودجه ورزش و جوانان گیلان خارج شود دیگر 11 درصد افزایش اعتبارات نداریم، یادآور شد: امسال با کاهش هزینه‌های جاری مواجه هستیم.

تعریف مکانیزمی برای پرداخت اعتبارات دستگاه‌ها در گیلان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان نیز در جلسه مذکور بر تعریف سازوکاری برای تخصیص اعتبارات به دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: ابتدای سال کارشناسان دستگاه‌ها باید با سازمان مذکور نشست‌هایی برای بررسی اختصاص بودجه داشته باشند.

کیوان محمدی تهیه بهترین امکانات برای دستگاه‌ها را از وظایف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواند و افزود: امسال صرفه‌جویی باید در راس برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری در 29 بهمن‌ سال 92، خاطرنشان کرد: بند هشتم و 16 سیاست‌های مذکور بر صرفه‌جویی تاکید کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان خواستار تجدید نظر در ساختارها برای صرفه‌جویی در دستگاه‌ها شد و بیان کرد: صرفه‌جویی در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها به کم مصرف کردن بسنده نکرده است.

محمدی بر منطقی‌سازی و متعادل‌سازی بدنه دولت تاکید کرد و یادآور شد: حذف دستگاه‌های غیرضروری باید بررسی شود.

وی با بیان اینکه بودجه تکمیلی در ماه‌های آینده ابلاغ می‌شود، اظهار کرد: امسال بودجه انقباضی بسته شده است.