مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از اختصاص 50 میلیارد تومان برای احیای دو رودخانه آلوده «زرجوب» و «گوهررود» رشت خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: قربانعلی محمدپور امروز با اشاره به وضعیت رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت اظهار کرد: وضعیت این دو رودخانه مناسب نیست و دولت برای نجات آنها که از آلوده‌ترین رودخانه‌های جهان هستند، برنامه دارد.

وی با بیان اینکه امسال از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مبلغ 50 میلیارد تومان برای احیای زرجوب و گوهررود اختصاص یافته است، تصریح کرد: از این مبلغ تصفیه‌خانه شیرابه سراوان رشت که وارد رودخانه‌های مذکور می‌شود ایجاد می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با تاکید بر اینکه سال‌های متمادی است که فاضلاب دو بیمارستان رشت وارد رودخانه‌های زرجوب و گوهررود می‌شود، گفت: 2.5 میلیارد تومان برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب این بیمارستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی درباره ورود 40 ساله فاضلاب شهر صنعتی رشت به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود گفت: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صنعتی نیز از دیگر برنامه‌های ما در سال 95 است.

محمدپور عزم مسئولان مربوطه استان برای احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت را جزم دانست و خاطرنشان کرد: آلودگی این دو رودخانه به طرف تالاب انزلی سرازیر می‌شود بنابراین نقش مهمی در آلودگی تالاب دارند.

وی مدیریت فاضلاب‌های خانگی را امری ضروری عنوان کرد و یادآور شد: برای پاکسازی گوهر رود و زرجوب شهرداری، آب منطقه‌ای، مجموعه وزارت نیرو، اداره کل راه و شهرسازی، استانداری و… همکاری دارند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان متذکر شد: اهتمام خوبی برای احیای دو رودخانه وجود دارد که می‌تواند تاثیر خوب و مستقیمی بر تالاب انزلی بگذارد.