رئیس شورای شهر رشت،روگذر میدان ولی عصر رشت به عنوان یکی از بزرگترین پل های شمال کشور، پروژه ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود ، زیر گذر شهرداری رشت و روگذر یا زیر گذر میدان مصلی را از پروژه هایی عنوان کرد که قرار است توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در رشت اجرا شود.

به گزارش ندای گیلان،رئیس شورای شهر رشت روز چهارشنبه در جلسه آغاز فعالیت مشترک عمرانی شورای اسلامی ، شهرداری رشت و قرارگاه سازندگی با اشاره به تفاهم نامه شهرداری رشت برای اجرای پنج پروژه توسط قرارگاه خاتم النبیاء اظهار کرد: تفاهم نامه این پنج پروژه عمرانی را امروز امضا می کنیم که تمامی آنها بر اساس برنامه اجرایی خواهد شد.

اسماعیل حاجی پور احداث رو گذر در میدان هفت آذر ( نیروی دریایی ) را یکی از این پروژ ها ذکر و بیان کرد:نقشه اجرایی آن را تا ۱۵ روز دیگر تقدیم می کنیم .

وی همچنین روگذر میدان ولی عصر رشت به عنوان یکی از بزرگترین پل های شمال کشور، پروژه ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود ، زیر گذر شهرداری رشت و روگذر یا زیر گذر میدان مصلی را از دیگر پروژه هایی عنوان کرد که قرار است توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در رشت اجرا شود.

ناصر حاج محمدی شهردار رشت نیز با بیان اینکه تلاش داریم تا فعالیت های عمرانی در خور شان مردم در رشت انجام شود ، اظهار کرد: قرارگاه خاتم الانبیا برای حضور در پروژه های یاد شده اعلام آمادگی کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز با اشاره به علل آلوده بودن رودخانه های گوهر رود و زرجوب رشت گفت: ساماندهی این رودخانه ها شرایط مساعدتری نه تنها برای رشت بلکه کشور بوجود می آورد و موجب رونق اقتصادی این منطقه می شود.

سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان نیز گفت: اجرای این پروژه ها می تواند در رشت تحول ایجاد کند و موجب کاهش گره های ترافیکی و مشکلات زیست محیطی شود.

علی فتح اللهی فرماندار رشت نیز گفت: اجرای این پروژه ها رضایت مردم را بدنبال خواهد داشت و تلاش می کنیم که کمک کنیم تا این پروژه ها با سرعت بیشتری پیش برود و در زمان مشخص شده به بهره برداری برسد.

رمضانپور رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر رشت نیز با اشاره به لزوم ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت اظهار کرد: حضور افزون بر ۲۰میلیون گردشگر در سال در گیلان نشان می دهد که این طرح پروژه ای ملی است .

وی خاطر نشان کرد: اگر مشکل پسماند سراوان و رودخانه رشت را حل کنیم دو مشکل اساسی ۵۰ ساله مردم این شهر را برطرف کرده ایم .

رئیس کمیسیون عمرانی رشت خطاب به سردار محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) گفت: از شما می خواهیم این پروژه ها سه ویژگی کیفیت ، ارزانی قیمت و سرعت در اجرا را داشته باشند.

رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت که در گذشته از رودهای زیبا، تفریحی و دیدنی این شهر بودند؛ امروز غرق در آلودگی است و به عنوان معضلی زیست محیطی، نگرانی اجتماعی را دامن زده اند و در انتظار نگاه ویژه دستگاه های متولی و البته مشارکت مردم برای رهایی از این نابسامانی هستند.