رئیس شورای شهر رشت گفت: یکی از املاک شهرداری رشت به افراد ناتوان جسمی _ حرکتی ( دارای معلولیت) به منظور استفاده از فضای آن با هدف انجام برنامه های فرهنگی ، هنری، مذهبی و .... اختصاص داده شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد حسین واثق کارگرنیا در دیدار با جمعی از نمایندگان هنرمندان ناتوان جسمی _ حرکتی( دارای معلولیت ) با اشاره به اینکه باید به وظایف مان در قبال این بخش از جامعه عمل کنیم اظهار کرد: برای حضور این افراد در جامعه باید فضاسازی و فرهنگ سازی شود تا بتوانند ظرفیت های درونی و استعدادهایشان را به خوبی به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه برخی از این افراد بسیار خلاق هستند افزود: باید در حوزه شهرسازی به دغدغه های این بخش از جامعه نیز توجه شود و در حال حاضر علاوه بر جامعه ناتوان جسمی _ حرکتی ، بخش عظیمی از جمعیت رشت به سمت پیری و کهنسالی می روند .
کارگرنیا به تقاضای یکی از هنرمندان توانخواه در این دیدار پیرامون داشتن مکانی ثابت به منظور اجرای برنامه های فرهنگی و هنری توسط این بخش از جامعه اشاره کرد و گفت: باید چنین دغدغه هایی را برطرف کنیم و از این رو در نامه‌ای از شهردار رشت می خواهم تا یکی از املاک شهرداری که برای تردد افراد ناتوان جسمی _ حرکتی مناسب تر است را در اختیار آنان قرار دهد ، تا بتوانند بدون دغدغه در یک مکان مشخص به فعالیت های فرهنگی ، هنری و… بپردازند و نگرانی شان پیرامون جابجایی های مداوم و مکان هایی که عبور و مرور در آن برای این دسته از افراد مشکل ساز است برطرف شود.
رئیس شورای  شهر رشت با بیان اینکه در خصوص همکاری و حضور این افراد در برنامه های سازمان فرهنگی نیز مساعدت لازم انجام می شود افزود : افراد دارای محدودیت های جسمی _ حرکتی نیز شهروندان رشت هستند و باید در برنامه های فرهنگی _ هنری و … این شهر به نیازها ، سلایق و استعدادهای آنان توجه و استفاده شود.