مدیر کل ورزش و جوانان گیلان گفت:300 برنامه فرهنگی ورزشی در شهرستانها و هیاتهای ورزشی و درپهنه جغرافیای کل استان در هفته تربیت بدنی برگزارمی شود.

به گزارش ندای گیلان  از رشت،مسعود رهنما ظهر امروز در مراسم آغاز هفته ی تربیت بدنی از ورزش بعنوان ضرورتی انکارناپذیر در تامین سلامت جسمی و روانی جامعه اسلامی یاد کرد و گفت :هفته تربیت بدنی و ورزش فرصتی مغتنم است تا مسئوولان با بازنگری مجدد در نگاه ساختارمند به فرایند توسعه متوازن کشور،از بسیاری ازهزینه های غیر ضرور جلوگیری کنند .

وی با اشاره به پیام حکیمانه رهبر معظم انقلاب که ورزش را همسو با دو بخش مهم و اساسی توسعه کشور یعنی تحصیل و تهذیب دانسته اند ،متذکرشد: رهنمودها و پیام های مقام معظم رهبری ورییس جمهوری در رقابت های مختلف ورزشی مبین آن است که چنین حمایت هایی در این شرایط سخت اقتصادی نشان از اهمیت والای ورزش در جامعه دارد .

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان حمایت از بخش خصوصی و فراهم آوردن شرایط لازم برای حضورخیرین ورزشی را از الزامات نهادینه شدن ورزش در بین آحاد جامعه برشمرد وخاطر نشان کرد :اگر چه وزارت ورزش و جوانان قدم های خوبی را در توسعه علمی ورزش برداشته است ،اما بنظر میرسد وزیر و همکارانش با ارائه لایحه نظام نامه ورزش به مجلس در اولین فرصت باید برای نهادینه کردن ورزش پاک  و جلوگیری از حیف و میل بیت المال اقدام کنند .

وی حضور ملموس تر نمایندگان مجلس درارائه طرحهای حمایتی ورزش پرورشی ،همگانی و قهرمانی رااز شاخص های بارز توسعه اقتصادی ،امنیت ملی و استحکام وحدت ملی  برشمرد و افزود: نمود عینی این شاخص ها ی برجسته را بخوبی در مسابقات اخیر المپیک و موفقیت های فوتبال ملی در بین مردم شاهد بودیم و باید برای این شور و شعور اجتماعی اهمیت بیشتری قایل شویم .

مسعود رهنما گفت ؛ 300 برنامه فرهنگی ورزشی در شهرستانها و هیاتهای ورزشی و درپهنه جغرافیای کل استان در این هفته برگزارمی شود.

مدیرکل ورزش وجوانان گیلان افزود؛ دیدار با نماینده ولی فقیه،استاندار گیلان ،مجمع نمایندگان ،خانواده معظم شهدای ورزشکار ،حضور درگلزارشهدا ،ورزش صبحگاهی عمومی،انعقاد تفاهم نامه با شهرداری ،جشنواره بومی ومحلی و نشست خبری با اصحاب رسانه ها از مهمترین برنامه های هفته تربیت بدنی و ورزش درگیلان است.