رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت:هزار و 200 برنامه برای دهه فجر سی‌وهشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در استان گیلان برنامه ریزی شده است

به گزارش ندای گیلان از رشت،حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در نشست خبری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد با بیان اینکه 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد،اظهار کرد:امروز نهال انقلاب اسلامی به درختی تنومند تبدیل شده است که دوستان و حتی دشمنان نظام نیز به آن اذعان داشته و در برابر عظمت آن سر تعظیم فرود آورده‌اند.

وی با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی،اقتدار و پیشرفت روزافزون نظام جمهوری اسلامی موجب غرور ملت ایران و ناامیدی بدخواهان نظام شده است گفت:دهه مبارک فجر عید پیروزی حق بر باطل است و به فرموده مقام معظم رهبری در حکم اعیاد مذهبی و ملی همچون عید فطر،عید قربان،عید غدیر و عید نوروز است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان رهبری حضرت امام(ره)در دوران پیروزی انقلاب اسلامی را یک فرصت تاریخی عنوان کرد و افزود:رهبری حضرت امام(ره) در دوران پیروزی موجب شد ملت ایران از حصار استبداد یک رژیم وابسته، فاسد، ضدّ اسلامی و ضد مردمی خارج شود و با تشکیل حکومت اسلامی به شان و منزلت واقعی خود برسد.

حجت الاسلام اشجری تصریح کرد:دشمنان نظام در تلاشند تا مردم را از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی جدا کنند و استیلای گذشته خود بر ملت آزاده ایران را برگردانند اما بزرگداشت دهه فجر و یادآوری آرمان‌های حضرت امام(ره) و شهدای انقلاب اسلامی یکی از بزرگ‌ترین موانع این هدف شوم دشمن است.

وی با اشاره فعالیت21 کمیته در ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گیلان گفت:2هزار و 200 برنامه برای دهه فجر سی‌وهشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در استان گیلان برنامه ریزی شده است که از این تعداد600 برنامه در مرکز استان و مابقی در شهرها و روستاهای سراسر استان برگزار خواهد شد. گستره برخی برنامه‌ها استانی و برخی شهرستانی و برخی به شکل متمرکز در مرکز استان خواهد بود.

رئیس ستاد ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان ادامه داد:تلاش ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان این است که جشن انقلاب و برنامه‌های دهه فجر علاوه‌ بر مرکز استان و شهرستان‌ها در بخش‌ها، دهستان‌ها و روستاهای سراسر استان نیز با شکوه و جذابیت کم‌نظیر برگزار شود.

حجت الاسلام اشجری نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس سراسر استان، به صدا درآمدن بوق کشتی‌ها و ناقوس کلیساها، رژه موتورسواران،دوچرخه‌سواران و اسکیت‌بازها از فرودگاه سردارجنگل تا گلزار شهدای شهر رشت،رژه کشاورزان با ماشین‌آلات کشاورزی و اسب‌سواران روستایی در شهرستان‌های سراسر استان،برگزاری مراسم گلباران مزار سردار جنگل توسط نونهالان، کودکان و نوجوانان و برگزاری مراسم ویژه یوم الله 12بهمن در مرکز استان رأس ساعت 9 صبح را از برنامه های آغازین روز ایام الله دهه فجر در گیلان عنوان کرد.