رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه همه ما مسئول شرایط موجود هستیم گفت: نباید هیچ کدام به معضلات فرهنگی جامعه بی تفاوت باشیم .

به گزارش ایلنا از رشت،همایش روحانیون ، ائمه جماعات و رابطین فرهنگی دادگستری ها و حوزه های قضایی استان گیلان عصر امروز با حضور رییس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

احمد سیاوش پوردر ابتدای این نشست با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری مظهر لطف و احسان سالار شهیدان گفت و افزود : قیام و حرکت امام حسین (ع) هرگز از ذهن بشریت پاک نخواهد شد.

وي با اشاره به اظهارات اخير رياست قوه قضاييه در جمع روساي كل دادگستري ها و دادستان هاي عمومي و انقلاب كشور در همايش مشهد مقدس مبني بر اينكه هميشه بايد به ياد مرگ بود افزود : بايد بدانيم اين دنيا فاني است و همه ما به ابديت مي پيونديم و بايد بيشتر مراقب باشيم تا مسير را گم نكنيم.

سياوش پور با اشاره بر تكيه داشتن به روحانيت بيان داشت : اگر از اين اعتقاد فاصله گرفته شود ، گرفتاري ها شروع مي شود.

وي با اشاره به اينكه لحظه به لحظه انسان دچار وسوسه شيطان است ادامه داد: حضور روحانيت در دادگستري ها بركتي براي دستگاه قضايي نظام مقدس جمهوري اسلامي است.

رييس شوراي قضايي استان در ادامه سعادت يك كشور را در سلامت دستگاه قضايي  آن كشور بيان كرد .

رییس کل دادگستری استان گیلان تبلیغ دین و امر به معروف و نهي از منكر را وظیفه همگانی دانست  و افزود ، اثرات  کار فرهنگی باید  به گونه ایی باشد که در دل ها رسوخ کند.

وی با اشاره به این مطلب که  همه ما مسئول شرایط موجود هستیم گفت: نباید هیچ کدام به معضلات فرهنگی جامعه بی تفاوت باشیم .

وی افزود:من به عنوان برادر کوچک و دلسوز انقلاب از شما روحانیت معزز و رابطین فرهنگی دادگستری استان گیلان می خواهم  که  در حفظ شان جامعه ا یی که امام خمینی (ره) بنا نموده است و رهبری معظم انقلاب سکان هدایت آن را در دست دارد کوشا تر باشید.

سياوش پور همچنين بكارگيري خلاقيت و ابتكارات مناسب فرهنگي توسط روحانيون و مبلغين فرهنگي و ديني را از عوامل اثر گذار در جذب حداكثري مخاطبين مخصوصا در قشر جوان بيان كرد.

وي در ادامه محور موفقیت هر دستگاهی را نظم ، سلامت و کار دانست و خواستار نهادینه شدن این فرهنگی این موضوع دردادگستری استان شد و گفت روحانیون به عنوان الگو های قابل اعتماد جامعه می توانند در گسترش فرهنگ مذکور در دستگاه قضایی استان موثر باشند.

در ادامه همایش ، حجت الاسلام والمسلمین رضازاده معاون فرهنگی رییس کل داگستری استان گیلان  نیز با بیان فضایل و برکات عزاداری برای امام حسین (ع) ماه محرم را ماه پیروزی خون بر شمشیر دانست  و ماه محرم را مسیری برای دستیابی به سعادت واقعی بیان کرد